بارزانی: پیشمرگ‌ها نبودند موصل آزاد نمی‌شد

۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۷۰۷۲۰ سرخط اخبار

رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که همه پرسی استقلال کردستان خطری علیه هیچ کشوری محسوب نمی شود بلکه باقی ماندن اوضاع به این صورت خطری بزرگ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی گفت: هدف از برگزاری همه پرسی استقلال این است که نگذاریم فجایع و حوادث گذشته برای مردم کردستان تکرار شود. کشورهای همجوار ما نباید از همه پرسی بترسند؛ چراکه اقلیم کردستان طی ۲۶ سال گذشته ثابت کرده که عامل ثبات در منطقه بوده است.

وی افزود: "روابط اقتصادی و سیاسی اقلیم کردستان در منطقه بعد از همه پرسی مستحکم تر خواهد شد. اعتراض ایران و ترکیه به برگزاری همه پرسی به دلیل وجود کردها در کشورهایشان است. آمریکا با همه پرسی مخالفت نکرده بلکه اعلام کرده که زمان مناسب نیست."

بارزانی گفت: همه پرسی استقلال این اقلیم خطری علیه هیچ کشوری به حساب نمی آید بلکه باقی ماندن اوضاع به این صورت خطری بزرگ است. برگزاری همه پرسی تصمیم مردم کردستان است و این مردم والاتر از احزاب هستند و هرگز و تحت هیچ شرایطی از حق خود کوتاه نخواهند آمد.

وی تأکید کرد: براساس تجارب قبلی بهتر است اقلیم کردستان و دولت عراق برای ممانعت از وقوع مشکلات بزرگتر دو همسایه خوب باشند.

بارزانی درباره اوضاع موصل گفت: اگر پیشمرگ ها نبودند موصل آزاد نمی شد و داعش شکست نمی خورد. اقلیم کردستان از بیش از یک میلیون آواره طی عملیات نظامی موصل استقبال کرد.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان خطری


نظر شما :