امیدواری روسیه به احیای فوری روابط با آمریکا

۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۶ کد : ۱۹۷۰۲۶۰ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد توقف مذاکرات با آمریکا برای عادی سازی روابط دوجانبه چندان طولانی نشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مذاکرات اخیر او با توماس شانون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن انجام شد.

ریابکوف در مصاحبه ای با روزنامه روسی کومرسانت گفت: در تمامی حوزه ها مذاکرات عمیق، دوستانه و بدون حاشیه بود. امیدوارم نتیجه بخش باشد و انتظار داریم که توقف در ادامه این مذاکرات طولانی نشود.

این مقام ارشد روسیه همچنین در ادامه گفت: دلیلی وجود ندارد که طرف روسی اعتبار "معاهده نیروهای هسته ای میان برد" با آمریکا را زیر سوال ببرد. همزمان ما ادعاهایی در برابر آمریکا داریم که درباره شرایط تعهدات ناکافی آنهاست. ما به این توافق متعهدیم. بنابراین ما از اظهارات طرف آمریکایی تحت دلایل مبهم و با ادعای تحریف مفاد این معاهده از سوی روسیه نگران می شویم.  

ریابکوف همچنین مرتبط کردن اعطای زمینی به کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ در ازای بازگشت املاک دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده آمریکا را رد کرد.

در دسامبر ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا شماری تحریم علیه روسیه وضع کرد که به دلیل مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بو و از جمله شامل اخراج ۳۵ دیپلمات روس و بستن دو ساختمان دیپلماتیک روسیه در نیویورک و مریلند شد.


نظر شما :