مرکل دستگیری فعالان حقوق بشر در ترکیه را محکوم کرد

۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۹۷۰۲۵۸ سرخط اخبار

صدراعظم آلمان بازداشت شش فعال حقوق بشر شامل یک شهروند آلمانی توسط ترکیه را محکوم کرد و قول داد تا برای آزادی این شهروند آلمانی تلاش کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از افرادی که در ترکیه به ظن ارتباط با "گروه تروریستی" هنوز در بازداشت به سر می برد، ادیل ایسر، مدیر عفو بین الملل در ترکیه است.

این فرد به همراه "پیتر استودنر" آلمانی و هشت فعال دیگر در ماه جاری میلادی در نزدیکی استانبول زمانی که در یک نشست درباره امنیت دیجیتال شرکت کرده بودند، دستگیر شدند.

یکی از دادستان های ترکیه روز دوشنبه از دادگاه خواست تا بازداشت این افراد را تا زمان برگزاری دادگاه به ظن ارتباط با فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه در بازداشت نگه دارد. با این حال دادگاه دستور داد تا چهار تن از این 10 نفر آزاد شوند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان یک مراسم گفت که این پرونده نمونه دیگری از بازداشت افراد بیگناه در ترکیه است.

وی افزود: دستگیری شهروند آلمانی کاملا بی عدالتی است. ما همبستگی خود را با او و سایر دستگیر شدگان اعلام می کنیم. تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این شهروند آلمانی آزاد شود.

این اظهارات احتمالا باعث بدتر شدن تنش میان دولت های آنکارا و برلین می شود. روابط این دو کشور به دلیل دستگیری دنیز یوجل، شهروند آلمانی-ترکیه ای که خبرنگار دی ولت است و به اتهام "تبلیغات در حمایت از یک سازمان تروریستی و تحریک به خشونت" دستگیر شده، وخیم است.

مدیر عفو بین الملل اعلام کرده که تصمیم دولت ترکیه در بازداشت شش تن از فعالان حقوق بشری نشان دهنده این است که ترکیه با عدالت و حقیقت غریبه است.

کلید واژه ها: شهروند آلمانی


نظر شما :