تاکید پوتین بر نقش موثر ترکیه و ایران در حل بحران سوریه

۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۹۷۰۰۳۵ سرخط اخبار

رئیس جمهور روسیه اراده و خواست سه کشور ایران، ترکیه و سوریه را برای حل بحران سوریه بسیار موثر خواند.

به گزارش ایسنا از وستی، ولادیمیر پوتین افزود: با تکیه بر اراده ایران، ترکیه و مسلما دولت سوریه، رئیس جمهور اسد، ما می توانیم گام های موثری در سوریه برداریم.
وی درخصوص نقش کردها در حل بحران سوریه گفت: اگر چه روسیه با بسیاری از نیروهای کرد در تماس است، اما از نظر تامین سلاح برای کردها، آمریکا به مراتب جلوتر از ما است.  
پوتین تاکید کرد: موضوع کردها، یک مسئله بسیار بزرگ و چند جانبه است و ما با گروه های کرد بسیاری در تماس هستیم و این یک راز نیست.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به موضوعاتی همچون پولشویی، فرار از پرداخت مالیاتی، مبارزه با تروریسم که در مذاکرات اجلاس گروه بیست در هامبورگ بررسی شد، ادامه داد: اگرچه اجلاس گروه بیست، بیشتر بر مبنای اقتصادی است اما در این میان مسائل بسیار زیادی از جمله مسائل سیاسی مطرح شد.
وی گفت: اعضای این اجلاس بر پایداری اقتصاد جهانی به توافق رسیدند که این توافق بسیار مهم است، تا همه ما بتوانیم با هم بر روی یک استاندارد یکسان کار کنیم.
پوتین خاطرنشان کرد، علاوه بر اقتصاد، موضوع مبارزه با تروریسم و ردیابی منابع مالی گروه ها به منظور جلوگیری از تامین مالی تروریسم هم مورد بررسی قرار گرفت.

وی هم چنین در یک کنفرانس خبری در هامبورگ اظهار داشت: ترامپی که شما در صفحه تلویزیون می بینید با ترامپ واقعی اختلاف زیادی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که به رغم آن ما می توانیم سطحی از همکاری های مورد نیاز را ایجاد کنیم.

پوتین در همین حال تاکید کرد که با ترامپ بر سر امنیت سایبری توافق کرده و به اعتقاد وی آمریکا در حال حاضر نسبت به جنگ داخلی سوریه رویکرد عملگرایانه تری دارد.

وی گفت: این طور به نظر می رسد که موضع آمریکا در قبال سوریه عملگرایانه تر است و این درک به وجود آمده که اگر ما تلاش هایمان را هماهنگ کنیم می توانیم دستاوردهای زیادی داشته باشیم.


نظر شما :