ژوپه خبر توافق با ماکرون بر سر کابینه فرانسه را تکذیب کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۹۶۸۹۶۰ سرخط اخبار

رادیو آر.تی.ال در گزارشی اعلام کرد، رئیس جمهوری منتخب فرانسه و آلن ژوپه بر روی تشکیل کابینه ای جدید متشکل از تعدادی سیاستمدار محافظه کار توافق کرده اند، این ادعا اما خیلی زود از سوی ژوپه رد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس گزارش رادیو آر.تی.ال، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری منتخب فرانسه و آلن ژوپه نخست وزیر سابق فرانسه که از اعضای حزب محافظه کار "جمهوری خواهان" است در تشکیل کابینه به توافق رسیده اند و همچنین ادواردو فیلیپ شهردار لوهاور را نیز به عنوان نخست وزیر آتی فرانسه انتخاب کردند.

با این حال آلن ژوپه این گزارش را رد کرد و آن را "دروغ" دانست. ژوپه با تاکید بر اینکه آر.تی.ال باید گزارش دروغین خود را تکذیب کند، در پیامی توئیتری نوشت: دروغ پراکنی رسانه های خاص هیچ حد و مرزی ندارد. قطعا هیچ توافق ماکرون/ژوپه ای وجود ندارد!!!   

چهارشنبه گذشته دولت فرانسه استعفا داد. این اقدام پس از تایید رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در دادگاه قانون اساسی انجام شد.

به گفته وزارت کشور فرانسه، ماکرون ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار رای یا به عبارتی ۱ / ۶۶ درصد آرا را به دست آورد. در مقابل رقیب راستگرای او مارین لوپن توانست ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار رای (۹ / ۳۳ درصد از آراء) را کسب کند. انتظار می رود فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی فرانسه روز یکشنبه اختیاراتش را به ماکرون تحویل دهد.

کلید واژه ها: ژوپه


نظر شما :