خرج‌تراشی ترامپ برای آمریکایی‌ها تمامی ندارد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۶ کد : ۱۹۶۸۸۶۵ سرخط اخبار

دونالد ترامپ که در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری اش ۲۰ میلیون دلار هزینه سفرهایش به عمارت اعیانی "مارا لاگو" در فلوریدا کرد، همچنان از خرج تراشی برای مالیات دهندگان آمریکایی دفاع می کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، علاوه بر هزینه های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، باید توجه داشت که همسر و پسر او هنوز ساکن "برج ترامپ" در نیویورک هستند که روزانه به طور متوسط ۱۳۶ هزار دلار هزینه دارد.

ترامپ مدعی است که تعطیلات آخر هفته اش را در یکی از منازلش در نیوجرسی سپری کرده تا صرفه جویی کرده باشد.  

جمعه گذشته رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی گفت: "به جای آنکه اختلال بزرگی در نیویورک ایجاد کنم، آخر هفته در منزلم در بدمینستر ایالت نیوجرسی به کارهایم می پردازم. با این کار صرفه جویی هم کرده ام!"

او همچنین در ادامه توئیترهایش نوشت: "دلیل اینکه به منطقه زیبای بدمینستر آمدم، این است که حضور در نیویورک سیتی به مراتب گران تر و پر دردسرتر است. دائم جلسه! "

هزینه تقریبی سفرهای ترامپ به عمارت مجلل مارا لاگو در فلوریدا در صد روز اول ریاست جمهوری او ۲۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا حین هشت سال حضور در این سمت، مجموعا ۹۷ میلیون دلار خرج سفرهایش کرد.

سارا هاکبی، سخنگوی ارشد کاخ سفید به واشنگتن پست گفت: "گمان می کنم او تلاش دارد تا پول مالیات دهندگان هدر نرود و بهترین کار این است که تیم او به جای سفر به نیویورک به ایالت نیوجرسی برود. سفر به نیویورک اختلال هایی ایجاد می کند و هزینه بیشتری را بر مالیات دهندگان تحمیل می کند."

این سخنگو در پاسخ به این سوال که چرا ترامپ در کاخ سفید که به مراتب هزینه اش کمتر است جلسه برگزار نمی کند، سکوت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در مصاحبه ای با فاکس نیوز درباره سفرهای آخر هفته اش که غالبا به زمین های گلف است، تاکید کرد که نمی تواند به گلف بی توجه باشد.

او در ادامه گفت: "گرچه نیویورک را دوست دارم اما سفرهای متعدد به آنجا برای کشور هزینه دارد و علت آن هم این است که آنها دو خیابان را می بندند و هر گاه به آنجا می روم احساس گناه می کنم."

در همین حال، اداره پلیس نیویورک اعلام کرده است، هزینه روزانه استقرار ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهوری آمریکا و بارون، پسر ۱۰ ساله آنها در برج ترامپ در نیویورک، معادل ۱۲۷ و ۱۴۵ هزار دلار یا به صورت میانگین ۱۳۶ هزار دلار است. انتظار می رود این مادر و فرزند ماه ژوئن به کاخ سفید نقل مکان کنند و این بدان معناست که هزینه کلی برای مالیات دهندگان احتمالا به ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار می رسد.

کلید واژه ها: مالیات دهندگان


نظر شما :