تائید تماس‌های بلر با دولت ترامپ

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۶۷۸۱۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا سرانجام این مساله را برای دولت انگلیس روشن کرد که تونی بلر پیشنهاد داده تا برای حصول صلح خاورمیانه به رئیس جمهوری آمریکا کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، اظهارات رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا درباره تمایل تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس برای مشارکت در حل امور خاورمیانه پس از آن بیان شد که هفته گذشته "میل آن ساندی" درباره سفر بلر به کاخ سفید و دیدار و گفت وگوی او با جارد کوشنر، داماد رئیس جمهوری آمریکا افشاگری کرد.  

جارد کوشنر از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موظف شده تا به "توافق نهایی" صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی ها دست یابد.

انتشار اخباری درباره مذاکرات بلر در کاخ سفید موجب شگفتی ترزا می، نخست وزیر و بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس و نیز سفیر انگلیس در واشنگتن شد. مقام های خجالت زده انگلیس در ابتدا گفتند که از طریق روزنامه میل آن ساندی متوجه سفر بلر به کاخ سفید شدند. برخی از آنها هم ابراز شگفتی کردند که بلر از قبل به آنها اطلاع نداده بود.


وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید به مقام های دفتر نخست وزیری و وزارت خارجه انگلیس گفتند که گزارش میل آن ساندی صحت داشته است. به گفته آنها، نخست وزیر پیشین انگلیس پیشنهاد داده تا به جارد کوشنر در راستای تلاش های صلح خاورمیانه کمک کند و دولت ترامپ هم "رویکرد او را بسیار جدی گرفته اند."

اندکی پس از مذاکرات اول مارس بلر با جارد کوشنر در کاخ سفید، نخست وزیر پیشین انگلیس برای گفت وگو با تیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی راهی سرزمین های اشغالی شد. داماد ۳۶ ساله ترامپ روابط خانوادگی نزدیکی با نتانیاهو دارد.

جارد کوشنر در کودکی به واسطه پدرش با نتانیاهو آشنا شد و بعد از ازدواج با ایوانکا، دونالد ترامپ را هم با نخست وزیر رژیم صهیونیستی آشنا کرد. همین امر موجب شد تا رئیس جمهوری آمریکا موضع نرم تری در قبال رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.  


یک مقام مطلع گفت: اساس رویکرد بلر این است که او سال ها تجربه درباره سیاست های خاورمیانه دارد و خصوصا در تماس با کشورهای عربی بسیار بهتر از هر فرد دیگری در کاخ سفید است.

تونی بلر پس از پایان نخست وزیری اش در سال ۲۰۰۷، از سوی اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و سازمان ملل به عنوان نماینده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه منصوب شد.

کلید واژه ها: بلر نخست وزیر کوشنر رئیس جمهوری آمریکا


نظر شما :