بارزانی: آینده درخشانی در انتظار کردستان عراق است

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۹ کد : ۱۹۶۷۶۸۲ سرخط اخبار

رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن تقدیر از پیروزی های پیشمرگ ها در جنگ با داعش و فداکاری های مردم کردستان، تأکید کرد که آینده درخشانی در انتظار این اقلیم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به مناسبت گذشت ۲۶ سال از "انتفاضه مارس" در این اقلیم گفت: وحدت کلمه درس ارزشمندی از انتفاضه بهار سال ۱۹۹۱ برای نسل های امروز و آینده است. مردم ما در حال حاضر در مرحله ای قرار دارند که شاهد بسیاری از فرصت ها و چالش هاست. برای عبور از این مرحله ما به روحیه مسئولیت پذیری، اتحاد و حفظ منافع ملی نیاز بیشتری داریم.

وی افزود: ما سالروز انتفاضه را زمانی گرامی می داریم که پیشمرگ های قهرمان به پیروزی های بزرگی علی داعش دست یافته و مردم کردستان نیز فداکاری زیادی داشته و مراحل سختی را پشت سر گذاشته اند. بهترین وفاداری به انتفاضه، پیشمرگ ها و فداکاری های مردم کردستان استقلال و آزادی نهایی است.

بارزانی تأکید کرد: آینده درخشان در انتظار وطن ماست و انتفاضه، خون پیشمرگ ها و فداکاری های مردم نتیجه خواهد داد.

کردها هر سال روز پنجم مارس را که مصادف با انتفاضه علیه نظام صدام در سال ۱۹۹۱ است، گرامی می دارند. ماه مارس برای کردها شامل مناسبت های زیادی است از جمله اعلام توافقنامه ۱۱ مارس ۱۹۷۰ ، تشکیل حکومت خودگردان در اقلیم کردستان، سالروز وفات ملامصطفی بارزانی، رهبر کردها، سالروز حمله شیمیایی به حلبچه، عید نوروز و مناسبت های دیگر.

کلید واژه ها: فداکاری پیشمرگ


نظر شما :