همسر فیون: فرانسوا باید به مبارزه ادامه دهد

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۹۶۷۶۳۸ سرخط اخبار

همزمان با اینکه رهبران حزب محافظه کار جمهوری خواه فرانسه قصد دارند فردا (دوشنبه) درخصوص رسیدگی به وضعیت فرانسوا فیون، نامزد این حزب نشست برگزار کنند، متحدان سابق از شرکت در راهپیمایی برنامه ریزی شده برای حمایت از فیون خودداری کردند و به این ترتیب فرانسوا فیون برای کناره گیری از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری تحت فشار بسیاری قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسوا فیون، نامزد حزب جمهوری خواهان فرانسه که زمانی پیشتاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بود در حال حاضر گرفتار رسوایی درخصوص دستمزد همسرش شده و از زمانی که متوجه شده ممکن است به خاطر سوءاستفاده از بودجه های دولتی تحت تحقیقات رسمی قرار گیرد کمپینش با مشکل جدی روبرو شده است.

به دنبال استعفای مشاوران و حامیان متعدد فیون، این نخست وزیر سابق ۶۳ ساله در حال حاضر بر روی راهپیمایی امروز (یکشنبه) طرفداران در پاریس سرمایه گذاری می کند؛ راهپیمایی ای که فیون امیدوار است به مخالفان نشان دهد وی همچنان بهترین گزینه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است.

اما به محض آنکه فیون روز شنبه به یکی از برنامه های مربوط به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد و در آن از برنامه های سیاسی اش به عنوان "تنها آینده مطمئن" برای فرانسه دفاع کرد، حزب جمهوری خواهان اعلام کرد که کمیته سیاسی این حزب روز دوشنبه نشستی برگزار و درباره وضعیت فرانسوا فیون مذاکره خواهد کرد.

حزب جمهوری خواهان در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به تحولات وضعیت سیاسی درست ۷ هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری، کمیته سیاسی تصمیم گرفت تا نشستی را برگزار کند.

آلن ژوپه، نخست وزیر فرانسه که در انتخابات مقدماتی نوامبر درمقابل فیون شکست خورد و در صورت کناره گیری فیون جایگزین احتمالی وی محسوب شده در این نشست حضور نخواهد داشت.

نظرسنجی ها همچنان نشان می دهند که فیون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شکست خواهد خورد اما در عوض امانوئل مکرون، جایگاه خود را به عنوان نامزد محبوب برای پیروزی در دور دوم انتخابات در مقابل مارین لوپن، نامزد جبهه ملی تقویت کرده است.

طرفداران فیون امیدوارند بتوانند در راهپیمایی امروز در مرکز پاریس حدود ۴۵ هزار تن را گردهم آورند تا نشان دهند که وی همچنان در بین طرفداران محبوب است.

اما نظرسنجی پایگاه Ifop که روز شنبه برگزار شد و در آن هزار و دو تن شرکت داشتند نشان داد که ۷۱ درصد از رای دهندگان فرانسوی خواستار کناره گیری فیون از رقابت ها هستند که نسبت به نظرسنجی ۱۹ فوریه ۶ درصد افزایش داشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت ها در بین رای دهندگان جمهوری خواه از ۷۰ درصد در دو هفته گذشته به ۵۳ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که پنلوپه فیون، همسر فرانسوا فیون امروز (یکشنبه) در مصاحبه ای گفت: تمامی فعالیت های کاری من "واقعی" بوده و من از فرانسوا می خواهم تا آخر به مبارزاتش ادامه دهد.

وی گفت: فرانسوا به شخصی نیاز داشت تا برخی از وظایفش را انجام دهد. اگر من این کار را انجام نمی دادم فرانسوا باید فرد دیگری را برای این کار استخدام می کرد و به او حقوق می داد در نتیجه ما تصمیم گرفتیم که این وظایف را من به عهده بگیرم.

پنلوپه فیون افزود: من هر روز به همسرم می گویم که باید تا آخر راه به مبارزاتت ادامه دهی اما تصمیم نهایی بر عهده شخص فرانسوا فیون است.

کلید واژه ها: فیون فرانسوا فیون


نظر شما :