هکرهای ایرانی صنعت دفاعی آمریکا را هدف قرار داده‌اند

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۰ کد : ۱۹۶۶۹۱۶ سرخط اخبار

برخی رسانه های آمریکایی مدعی شده اند که هکرهای ایران با بدافزار سیستم عامل «مک»، صنعت دفاعی آمریکا را هدف قرار داده اند.

به گزارش فارس، برخی منابع آمریکایی مدعی شدند که بدافزار سیستم عامل مک که احتمالاً در ایران ساخته می شود، صنعت دفاعی آمریکا را هدف قرار داده است.

پایگاه «نت ورک ورلد» در این خصوص گزارش کرد، تنها به واسطه اینکه از سیستم عامل مک استفاده می کنید، از حمله هکرها در امان نیستید.

این گزارش مدعی شده است که دو محقق امنیتی بعد از یافتن یک بدافزار سیستم عامل مک چنین هشدارهایی را مطرح کردند و احتمالاً این بدافزارها، تلاش هکرهای ایرانی برای هدف قرار دادن، صنعت دفاعی آمریکا بوده است.

این گزارش همچنین مدعی شده است که این بدافزار همچنین یک فعال حقوق بشر را نیز هدف قرار داده است.

این بدافزار به نام «مک دانلودر» در وب سایتی پیدا شد که خود را با عنوان جعلی یک شرکت هوا فضای آمریکا به نام« United Technologies» معرفی کرده بود.

این محققان مدعی شدند، این وب سایت جعلی پیش از این در یک حمله ایمیلی بریا توسعه و پخش بدافزارهای ویندوز مورد استفاده قرار گرفته بود که برخی معتقدند آن حملات نیز از جانب هکرهای ایرانی بوده است.

طبق این گزارش، بازدیدکنندگان از این سایت با صفحه ای درباره برنامه ها و دروس رایگان برای کارکنان شرکت های دفاعی آمریکایی لاکهید مارتین، ریتون و بوئینگ روبرو می شدند.

بدافزار مک دانلودر طوری طراحی شده است که بر روی رایانه ای که آلوده شده است، ذخیره شود و سپس از طریق ایجاد جعبه های اتصال به سیستم، اطلاعات هویتی را به سرقت می برد و آنها را از طریق سامانه مدیریت رمز عبور «اپل» مورد بهره برداری قرار می دهد.

طبق این گزارش، علیرغم آنکه این بدافزار کیفیت خوبی ندارد اما سایت ویروس توتال که جهت اسکن آنلاین فایلهای مشکوک است نیز موفق به کشف این آن نشد.

کلید واژه ها: بدافزار سیستم عامل


نظر شما :