پیروزی مخالف سرشناس پوتین در شکایت علیه روسیه

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۶۶۸۴۵ سرخط اخبار

آلکسی ناوالنی، مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین توانست در یک پرونده شکایتش علیه دولت روسیه در دادگاه حقوق بشر اروپا به پیروزی برسد اما این پرونده ممکن است آینده فعالیت سیاسی او در روسیه از جمله امکان کاندیداتوری اش برای انتخابات ها را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، آلکسی ناوالنی، توانست در پرونده اش در دادگاه حقوق بشر اروپا به پیروزی برسد و این دادگاه روسیه را بار دیگر به دلیل نقض آزادی بیان و اعتراض محکوم کرد. این دادگاه واقع در استراسبورگ فرانسه، روسیه را به دلیل بازداشت خودسرانه این سیاستمدار مخالف روسیه محکوم کرد و قضات این دادگاه گفتند ناوالنی در تجمع های صلح آمیز در شهر مسکو در فاصله سال های 2012 تا 2014 هفت بار بدون توجیه کافی بازداشت شده و در برخی موارد چندین ساعت در بازداشت باقی ماند.

این دادگاه حکم داده که حق ناوالنی برای آزادی اعتراض و آزادی بیان مکررا در روسیه نقض شده است. همچنین قضات دادگاه حقوق بشر اروپا حکم داده اند که حق ناوالنی برای برخورداری از محاکمه عادلانه نیز سلب شده است زیرا دادگاه های روسیه همه اعتراضات ناوالنی به بازداشت ها را نادیده گرفتند.

این دادگاه برای شکایت ناوالنی جریمه 64 هزار یوریی در نظر گرفته است.

ناوالنی 39 ساله یکی از سرشناس ترین سیاستمداران مخالف در روسیه به شمار می رود. او که در دانشگاه حقوق خوانده تلاش دارد تا خود را یک مبارز علیه فساد نشان دهد.

ناوالنی پیشتر در یک پرونده دیگر نیز شکایت موفقیت آمیزی از روسیه در دادگاه حقوق بشر اروپا داشت.

کلید واژه ها: ناوالنی دادگاه حقوق بشر اروپا


نظر شما :