روانکاو آمریکایی: ترامپ به خودشیفتگی بدخیم مبتلاست

۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۱:۱۴ کد : ۱۹۶۶۵۸۷ سرخط اخبار

دکتر جان گارتنر، روان درمانگر آمریکایی هشدار داده که رئیس جمهور آمریکا از اختلال روانی «خودشیفتگی بدخیم» رنج می برد؛ اختلالی درمان ناپذیر که با توجه به قدرت جایگاه او می تواند منشا تهدیدهای جدی برای آمریکا و جهان باشد. 

به گزارش دویچه وله، این استاد مطرح روان شناسی در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، از رویت نشانه هایی از «هیپومانیا» (شیدایی) در شخصیت دونالد ترامپ خبر داده که نشانه هایش «فقدان همدلی و از دست دادن کنترل رفتارهای هیجانی و این احساس غالب است که دیگران عظمت او و شخصیت بی نظیرش را درک نمی کنند.» 

نمونه ای از این رفتار ها را می توان در واکنش های هیستریک ترامپ به اندازه جمعیت شرکت کننده در مراسم تحلیف او اشاره کرد. او می گوید مراسم تحلیف هیچ رئیس جمهوری در آمریکا تا این اندازه با استقبال عمومی روبرو نشده بود، در حالی که شواهد خلاف آن را نشان می دهند. اینکه دونالد ترامپ تا این اندازه به میزان و اندازه هرچیزی اهمیت می دهد و به چیزی جز «برتری مطلق» راضی نیست، خبر از درگیری های جدی ذهن او می دهد. 

ترامپ حتی برای توجیه باختش به هیلاری کلینتون در شمارش مطلق آرای عمومی، سناریوی «سه تا پنج میلیون آراء تقلبی» به نفع کلینتون و به ضرر خود را ساخته و کمیته ای را مسئول بررسی آن کرده، در حالی که هیچ گونه شواهد و مدارکی برای مدعای خود ندارد. این ها همان توهمات هشداردهنده ای است که به اعتقاد جان گارتنر می تواند در طول زمان تهدیدهای بزرگتری برای آمریکا و جهان بیافریند.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :