ترامپ "نفرت‌انگیز" است

۰۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۶۶۳۸۸ سرخط اخبار

رئیس سابق سیا در واکنش به سخنان ترامپ در این آژانس اطلاعاتی آمریکا از خودنمایی و خودبزرگنمایی او انتقاد کرده و گفت که رئیس جمهوری جدید آمریکا "نفرت انگیز" است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، رئیس جمهوری جدید آمریکا به مقر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رفت تا به جامعه اطلاعاتی آمریکا پس از هفته ها انتقاد از آن، اطمینان دهد. او مقابل دیوار یادبود افسران کشته شده به سخنرانی پرداخت، اما سخنان او انتقادهایی را خصوصا از طرف جان برنان، رئیس سابق سیا به همراه داشت.

 نیک شاپیرو، دستیار سابق جان برنان به ان بی سی گفت: برنان، رئیس سابق سیا عمیقا از نمایش "نفرت انگیز" ترامپ و خود بزرگنمایی او مقابل دیوار یادبود "قهرمانان" آژانس سیا خشمگین و ناراحت است. برنان معتقد است که ترامپ باید از خودش خجالت بکشد.

این اظهارات چندین هفته پس از تنش ها میان رئیس جمهوری جدید آمریکا و جان برنان مطرح می شود؛ اختلافاتی که بعد از افشای پرونده جدیدی علیه ترامپ بالا گرفت. پس از این افشاگری، ترامپ آژانس های اطلاعاتی را به استفاده از تاکتیک هایی به سبک نازی ها متهم کرد که با واکنش جان برنان مواجه شد.

ترامپ در اولین بازدید خود از سیا از زمان برگزاری مراسم تحلیف، از رسانه هایی که به اعتقاد او "غیرصادقانه و جانبدارانه" مراسم سوگند او را در جمعه گذشته پوشش دادند، انتقاد کرد.

رئیس جمهور جدید آمریکا در جمع ۴۰۰ افسری که در مقر سازمان سیا گردهم آمده بودند گفت: دلیل اینکه مقر شما را به عنوان نخستین مکانی که از آن بازدید می کنم انتخاب کردم این است که در حال حاضر درگیر جنگی با رسانه ها هستم. آنها یکی از "فریب کارترین و متقلب ترین" موجودات روی کره زمین هستند. آنها می گویند که من با این جامعه اطلاعاتی دشمنی و عداوت دارم اما حضور من در این مقر خلاف این گزارشات را ثابت می کند.

ترامپ بیشتر زمان سخنرانی اش در سیا را به تعریف و تمجید و ستایش دستاوردهایش اختصاص داد و از حضور مردمی گسترده ای در مراسم تحلیفش سخن گفت و تاکید داشت که رسانه ها برای کوچک نشان دادن جمعیت حاضر تلاش کردند. لحن سخنرانی ترامپ با سایر روسای جمهوری که قبلا در سیا سخنرانی کرده بودند و از فداکاری های ماموران سیا قدردانی می کردند، تفاوت داشت.

او گفت: تعداد اندکی از مردم می توانند کاری را که شما انجام می دهید، انجام دهند و می خواهم بدانید که من کاملا از شما حمایت می کنم و ۱۰۰۰ درصد پشت شما هستم. یکی از نمونه های فریب کاری رسانه ها این است که تعداد شرکت کنندگان در مراسم تحلیف مرا تحریف کرده و تصاویری از یک زمین خالی را منتشر کردند.

کلید واژه ها: برنان جان برنان


نظر شما :