بحرین، ایران را به دخالت در حادثه حمله به زندان «جو» متهم کرد

۱۳ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۶ کد : ۱۹۶۵۹۳۷ سرخط اخبار

وزارت کشور بحرین، جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در حمله مسلحانه به زندان «جو» در این کشور متهم کرد اما یک گروه بحرینی می گوید، روایت دولت از این حادثه، قابل اعتماد نیست.

به گزارش فارس، وزارت کشور بحرین مدعی ارتباط مستقیم ایران با اتفاقاتی در این کشور است که منامه آن را «تروریستی» توصیف می کند.

بنا بر ادعای مسئولان بحرین، زندان «جو» روز یکشنبه (دیروز) هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت که در این حمله یک نگهبان زندان کشته شد و 10 نفر از زندانیان نیز فرار کردند.

وزارت کشور بحرین در این باره در صفحه توییتر خود ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در این حمله مدعی شد که « کانال تلویزیونی «أهل البیت» عراق که از سوی ایران حمایت مالی می شود، حمله به کانون اصلاح و بازپروری در منطقه جو را موفق خوانده است و همین امر نشان دهنده حمایت ایران و ارتباط مستقیم آن با عملیات های تروریستی و دخالت این کشور در امور داخلی بحرین است».

وزارت کشور بحرین همچنین اعلام کرد که حوالی ساعت 5:30 صبح روز یکشنبه (به وقت محلی) یک گروه متشکل از 4 یا 5 نفر با استفاده از اسلحه های خودکار و مسلسل به کانون اصلاح و بازپروری در جو حمله کردند که در این حمله عبدالسلام سیف احمد از نگهبانان زندان به قتل رسید و یک نفر دیگر نیز زخمی شد و 10 نفر از زندانیان «مرتبط با پرونده های تروریستی» از زندان فرار کردند.

وقوع این حادثه و اتهامات بحرین علیه ایران در حالی است که هنوز این کشور هویت این گروه تروریستی را اعلام نکرده است.

روایت دولت از حادثه، قابل اطمینان نیست

در عین حال، حزب «جریان الوفاء الاسلامی» بحرین در بیانیه ای «روایت دولت» از حوادث زندان «جو» را غیرقابل اعتماد دانست و گفت که نمی توان به آن اطمینان کرد.

الوفاء الاسلامی گفت که بازداشت شدگان سیاسی در بحرین روزانه شکنجه می شوند و مسئولیت قرار گرفتن زندانیان در معرض «اقدامات تروریستی و شکنجه» بر عهده دولت است.

این گروه بحرینی ضمن درخواست از گروهها و سازمان های بین المللی برای بر عهده گرفتن مسئولیتشان در این مسائل، از مردم خواستار همبستگی با زندانیان شد و گفت که زندانیان در زندان جو «در معرض ظلم و جنایات نهاد اطلاعات و مزدوران رژیم» بحرین هستند.

بحرین سال گذشته به تبعیت از عربستان که مناسبات خود با ایران را قطع کرد، روابط سیاسی خود را با تهران قطع کرد.

کلید واژه ها: بحرین کشور بحرین


نظر شما :