شکست سنگین ترکیه در عملیات الباب سوریه

۰۳ دی ۱۳۹۵ | ۰۵:۵۰ کد : ۱۹۶۵۶۶۶ سرخط اخبار

نیروهای ترکیه که عصر چهارشنبه از ورود به شهر الباب در شمال سوریه سخن می گفتند به نظر متحمل شکستی سنگین در رویارویی با داعش شده و به اجبار این شهر را ترک کرده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، آن گونه که دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن می گوید، ارتش ترکیه با نیروهای مخالف سوریه تحت امرش روز گذشته در شهر الباب متحمل شکست شده و به ناچار مناطقی را که در این شهر تحت تصرف خود در آورده بود، ترک کرده است.

همزمان ارتش ترکیه نیز اعلام کرده که در این درگیری ها ۱۴ نظامی خود را از دست داده و ۳۳ تن نیز مجروح شده اند. بدون اینکه اشاره ای به تلفات نیروهای مخالف سوری که همراه با ترکیه در این عملیات حضور دارند، کرده باشد.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر اعلام کرده که در حملات سنگین داعش که نیروهای ترکیه و مخالفان سوری در شهر الباب و حومه آن را هدف گرفته بود، دست کم ۴۲ تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند. در این حملات همچنین ۴۷ هدف داعش نابود شده است.

شهر الباب سوریه به عنوان آخرین منطقه شهری تحت کنترل داعش در شمال سوریه محسوب می شود که ارتش سوریه در قالب عملیات موسوم به سپر فرات مدتی است تلاش دارد آن را از کنترل داعش خارج کند.

شکست روز گذشته ارتش ترکیه در الباب با ۱۴ کشته و ده ها زخمی سنگین ترین شکست برای نیروهای ترکیه ای بعد از ورود به سوریه در سال ۲۰۱۶ محسوب می شود.

داعش که دفاع از الباب را به عنوان آخرین پایگاه خود در شمال سوریه به خوبی انجام می دهد توانست با حملات مختلف از جمله انجام سه عملیات انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده نیروهای ترکیه و مخالفان سوری را از غرب شهر الباب بیرون براند و مهاجمان بار دیگر مجبور شدند در اطراف شهر مستقر شوند و خود را برای حمله ای دیگر آماده می کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که شهر الباب سوریه به طور کامل به محاصره نیروهای آنها و مخالفان سوری درآمده است و داعشی ها اکنون در تلاش هستند تا جان خود را نجات دهند.

جان دوریان، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز عملیات سپر فرات را ستوده و آن را خدمتی بزرگ به ائتلاف در راستای نابودی داعش عنوان کرده بود.

کلید واژه ها: الباب شهر الباب نیروهای ترکیه


نظر شما :