آمریکا: برنامه‌ای برای نفوذ در انتخابات کنیا نداریم

۰۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۶۵۶۳۰ سرخط اخبار

آمریکا اعلام کرده که از اقدام دولت کنیا در پایان دادن به برنامه آمریکا برای اختصاص 20 میلیون دلار به برنامه آموزشی انتخاباتی شهروندان و طرح این ادعا که واشنگتن قصد نفوذ در انتخابات 2017 این کشور را دارد، شوکه شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو، چند روز پس از آنکه اوهورو  کنیاتا، رهبر کنیا ادعا کرد که قدرت های خارجی قصد نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سال آینده این کشور را دارند این کشور آفریقایی شرقی برنامه واشنگتن برای اختصاص 20 میلیون دلار به برنامه آموزشی انتخاباتی شهروندان تحت عنوان "همکاری انتخاباتی کنیا" را لغو کرد.

سفیر آمریکا در کنیا تاکید کرد که کشورش هیچ برنامه ای برای مداخله در انتخابات کنیا طی سال آتی را ندارد و از این اقدام دولت کنیا که تلاش های واشنگتن برای همکاری با کنیایی ها جهت برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه را بی اعتبار می کند، ناامید شده است.

رابرت گورک با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: همکاری ما به درخواست دولت کنیا و کمیسیون انتخابات مستقل این کشور صورت گرفته و کاملا با قوانین و احکام کنیا منطبق است و از سوی دولت کنیا، شورای انتخاباتی و همکاران آمریکایی نظارت می شود. ما این اقدام مهم را با شفافیت و بدون حمایت از هیچ کاندیدای خاصی انجام دادیم.

آمریکا همچنین از مردم کنیا خواست تا بر این مساله که "صدایشان در انتخابات آتی شنیده می شود و به آن احترام گذاشته خواهد شد" تمرکز کنند.

کلید واژه ها: کنیا دولت کنیا


نظر شما :