عون: از تشکیل دولت جدید لبنان خرسندیم

۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۹۶۵۶۰۱ سرخط اخبار

رئیس جمهور لبنان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل دولت جدید این کشور، تأکید کرد که وی نهایت تلاشش را به کار می گیرد تا دولت لبنان به عنوان یک تیم کاری منسجم و هماهنگ عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از  سایت اینترنتی النشره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در سخنانی گفت: ما از تشکیل دولت وحدت ملی جدید به ریاست سعد حریری، نخست وزیر لبنان خرسندیم. وقت زیادی نداریم که آن را تلف کنیم؛ چراکه لبنانی ها انتظار دارند دولت در سطح انتظاراتشان عمل کند. ما نهایت تلاش خود را به کار می گیریم تا دولت جدید لبنان به عنوان یک تیم کاری منسجم و هماهنگ عمل کند؛ به ویژه اینکه این دولت شامل بیشتر فراکسیون ها و احزاب سیاسی در کشور است.

وی افزود: درست است که مأموریت دولت کنونی برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود است اما این به معنای اهمال کاری دولت در پیگیری امور شهروندان و تکمیل پروژه های ناتمام و فعال سازی روند استفاده از منابع نفتی و گازی و مبارزه با فساد نیست.

میشل عون گفت: دولت شامل بخش وسیعی از گروه های لبنانی است. من آرزو داشتم که در دولت لبنان تمامی گروه های سیاسی حضور داشته باشند.

شورای امنیت نیز از تشکیل دولت جدید لبنان استقبال و از تمامی سیاستمداران لبنانی خواست برای پویایی بیشتر وحدت ملی و تضمین قدرت لبنان برای مقابله با چالش های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و انسانی تلاش کنند.

شورای امنیت بر اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در مه ۲۰۱۷ براساس قانون اساسی و با هدف حفظ دموکراسی در لبنان تأکید کرد.

اعضای شورای امنیت تأکید کردند: حفظ ثبات در لبنان برای تحقق امنیت و ثبات منطقه ضروری است. لبنان باید خود را از هرگونه مداخله در بحران سوریه دور نگه دارد.


نظر شما :