تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری ترور سفیر روسیه

۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۹۶۵۵۹۳ سرخط اخبار

رییس جمهوری ترکیه با اشاره به تماس تلفنی با همتای روسی خود اعلام کرد: دو طرف در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری ترور سفیر روسیه در آنکارا توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری ان تی وی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه پس از ترور سفیر روسیه در آنکارا گفت: این حمله مسلحانه را با نفرت و انزجار محکوم می کنیم. سفیر روسیه در آنکارا در میان دیپلمات های خارجی جایگاه خاصی دارد. پس از وقوع این حادثه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه گفت وگو کرده و مسأله را ارزیابی کردیم.

وی ادامه داد: از ابتدای وقوع این حادثه، من، نخست وزیر ترکیه و وزرای دفاع و کشور وارد عمل شده و پیگیری های لازم را انجام دادیم. من به نام ملت و کشورم به پوتین، کشور و ملت روسیه تسلیت می گویم.

اردوغان اضافه کرد: این اقدام تحریک آمیز در زمانی رخ داد که روسیه و ترکیه در روند عادی سازی روابط قرار داشتند اما بانیان این حادثه بدانند که مسکو و آنکارا از چنان عزمی برخوردارند که در دام توطئه گران نخواهند افتاد. در تماس تلفنی هر دو طرف بر قدرتمندتر شدن روابط دو کشور تأکید کردیم.

وی اضافه کرد: پوتین در این تماس تلفنی خواستار اعزام هواپیمای روسی برای انتقال پیکر سفیر روسیه در آنکارا به کشورشان شد و همچنین بر تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری حادثه ترور این دیپلمات روسی و اعزام کارشناسان روسی به ترکیه تأکید کرد. ما نیز این درخواست ها را قبول و موافقت خود را اعلام کردیم. تمام جزییات این حادثه در حال بررسی است.

رییس جمهوری ترکیه با اشاره به تلاش های ترکیه برای توقف درگیری ها در حلب، گفت: همکاری ها با روسیه برای توقف ظلم در حلب ادامه دارد. روسیه و ترکیه دو کشور مهم برای منطقه هستند. هر دو بر این باوریم که این اقدام تحریک کننده بوده است.

کلید واژه ها: سفیر روسیه در آنکارا سفیر روسیه در روسیه در آنکارا سفیر روسیه


نظر شما :