ترور سفیر مسکو برای بر هم زدن روابط ترکیه و روسیه بود

۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۶۵۵۸۹ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه ترور سفیر روسیه در آنکارا را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، بنعالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه این اقدام را در راستای بر هم زدن روابط روسیه و ترکیه دانست.

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه نیز با محکوم کردن این اقدام تروریستی به خانواده سفیر روسیه و مردم این کشور تسلیت گفت.

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، عوامل پشت پرده این ترور خائنانه بر ملا شده و به دستگاه قضایی کشور تسلیم خواهد شد تا به جزای اعمالشان برسند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی گفت: ما اجازه نخواهیم داد که روابط دو کشور به دلیل این حادثه دچار ضرر و زیان شود. ما به دام ترور نخواهیم افتاد.

نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: از همان ابتدای وقوع این حادثه از نزدیک این حادثه ترور را پیگیری کردم. این اتفاق برای ضربه زدن به روابط دو کشور بوده است. چنین حوادثی هرگز تلاش های ما و باورهایمان را برای مبارزه با تروریسم سست نخواهد کرد.

ییلدریم در ادامه اظهاراتش با اشاره به عملکرد سفیر روسیه در آنکارا، گفت: وی در زمان تیره شدن روابط دو کشور برای ترمیم مناسبات تلاش های بسیاری انجام داد.

پیش از این، فیکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه ضمن تسلیت به خانواده سفیر روسیه در آنکارا و محکوم کردن این حادثه تروریستی تصریح کرد: کسانی که در پشت پرده این حادثه حضور داشته اند، قطعا شناسایی و معرفی خواهند شد.

کلید واژه ها: سفیر روسیه


نظر شما :