گره اصلی تشکیل کابینه لبنان باز شده است

۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۹۶۵۵۴۳ سرخط اخبار

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد که گره اصلی تشکیل دولت باز شده و طی چند روز آینده دولت جدید لبنان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، ، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: ما همواره برای تشکیل هرچه سریع تر دولت لبنان و به خاطر منافع تمامی لبنانی ها تلاش کرده ایم چراکه تأخیر در تشکیل دولت به ضرر تمامی لبنانی هاست. کسی که در تشکیل دولت کارشکنی می کند مسئولیت به تأخیر انداختن تحقق منافع مردم را برعهده دارد به ویژه اینکه به خوبی می داند که این دولت در نهایت تشکیل خواهد شد.

او در عین حال ادامه داد: ما تنها چند روز با تشکیل دولت فاصله داریم چراکه گره اصلی باز شده است.

اخیرا نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور درباره سهمیه جنبش أمل- حزب الله و المرده در دولت به توافق نهایی رسیده اند.

صفی الدین گفت: آنچه در لبنان رخ داده به وضوح نشان می دهد که مقاومتی که هدف قرار گرفته در مرحله ای قرار دارد که دیگر نیاز به تأیید برخی ندارد چراکه با مردم، شهدا، موضع و واقعیت خود قوی است. قدرت مقاومت روز به روز در لبنان و دیگر مناطق بیشتر می شود. قدرت مقاومت در هر ساعتی بیشتر از ساعت قبل می شود. مقاومت بسیار بسیار قوی است.

وی گفت: ما اسناد و مدارک موثقی در اختیار داریم که نشان می دهد آمریکا، غرب و عربستان تا به امروز همچنان از داعش حمایت می کنند تا تهدیدی علیه وحدت سوریه، عراق و منطقه و تمامی کسانی باشد که با سیاست آمریکا و غرب در منطقه مخالفند.

صفی الدین گفت: عربستان شکست بزرگی در یمن خورده و نتوانسته اهداف خود را محقق کند چرا که یکی از اهدافش از بین بردن قدرت انصارالله و ارتش یمن بوده است اما انصارالله و ارتش یمن همچنان قدرت زیادی دارند که تهدیدی علیه عربستان است. قدرت آن ها و موشک هایشان روز به روز بیشتر می شود برای همین جهت اعلام شکست عربستان در یمن تنها به زمان نیاز است.


نظر شما :