روحانی: هم هلال شیعی و هم مثلث سنی غلط است

۲۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۹۶۵۴۹۵ سرخط اخبار
رییس جمهوری همه مسلمانان را به وحدت و برادری در سایه تعالیم پیامبر اسلام (ص) فرا خواند و با بیان اینکه توطئه بزرگ، جذب اندیشه های جوانان مسلمان به بنیانهای فکری باطل است، تصریح کرد: هم هلال شیعی و هم مثلث سنی غلط است؛ شیعه و سنی برادر و پیرو اسلام و سیره پیامبرند.
 
به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در سی امین همایش بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه هدف دشمنان، یاس آفرینی و نابودی فرصت های جوامع اسلامی است، اظهارداشت: هدف رژیم صهیونیستی و خونریزان منطقه، گرفتن امید از جوانان مسلمانان است؛ خودشان بزودی گرفتار یاس خواهند شد.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه "فلوجه و حلب و در آینده ای نزدیک همه عراق و سوریه از دست تروریست ها آزاد خواهد شد"، گفت: اگر قدرت های بزرگ جهانی و برخی دولتهای دیکتاتور و وابسته منطقه فکر می کنند از طریق گروهک های تروریستی می توانند منافع و سلطه خود را در منطقه تثبیت کنند در خطایی بزرگ هستند.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: با وحدت همه مسلمانان و تمسک به سیره پیامبر اکرم(ص) به آن روزی برمی گردیم که ان شاءالله همه مسلمانان منطقه، دشمن بزرگ را رژیم صهیونیستی بدانند، شاهد برادری و وحدت در میان همه کشورهای اسلامی باشیم، مردم یمن عزت، آزادگی و توسعه به دست آورند و همچنین آنهایی که با سلاح و پول به تروریست ها در منطقه کمک کردند، در برابر امت اسلام شرمنده باشند.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه قرآن مجید امت واحده را در سایه اطاعت خدا، بندگی و عبادت می داند، ادامه داد: آن روزی امت واحده هستیم که به جای آمریکا، انگلیس، سلاح تروریست ها و قدرت های بزرگ، خداوند تکیه گاه ما باشد.
 
 رییس جمهوری خاطر نشان کرد: عبادت و اطاعت حق به عنوان مفهوم توحید، تقوا و پاکدامنی مسلمانان و ایستادگی می تواند امت واحده را بسازد.
 
دکتر روحانی با اشاره به مسوولیت سنگین آگاهی بخشی علمای دین بزرگان، روشنفکران و اندیشمندان در اوضاع کنونی جهان اسلام، اظهار داشت:هدف قدرتهای بزرگ و صهیونیسم و خونریزان منطقه ، گرفتن نور امید از جوانان مسلمان و فاصله گرفتن آنان از اسلام است اما امروز این نور امید پیش روی جوانان روشن شده است و خود این قدرتها بزودی گرفتار یاس خواهند شد.
 

نظر شما :