اردوغان: درباره حلب با «پوتین» تماس تلفنی می‌گیرم

۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۲ کد : ۱۹۶۵۴۸۲ سرخط اخبار

رئیس جمهور ترکیه ضمن ابراز نگرانی از اوضاع انسانی در «حلب»، از تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود برای گفت وگو درباره حلب خبر داد.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد برای گفت وگو درباره وضعیت انسانی و آتش بس «شکننده» در «حلب» با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تماس تلفنی خواهد داشت و بر لزوم توقف درگیری ها تاکید خواهد کرد.

اردوغان طی سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری در «آنکارا» ضمن ابراز نگرانی از شروع مجدد درگیری ها در حلب، وضعین میدانی این شهر را شکننده خوانده و دولت سوریه را به نقض آتش بس متهم کرد.

وی با ادعای اینکه آتش بسی که «با میانجی گری ترکیه» در حلب برقرار شد آخرین امید برای خارج کردن غیرنظامیان از این شهر است، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را به انجام جنایت جنگی در شرق حلب متهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود امیدوار است تماس تلفنی با پوتین نتیجه داشته باشد و خواستار بازگشایی گذرگاه هایی در شرق حلب برای خروج غیرنظامیان از آن شد.

اردوغان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به کودتای نافرجام 15 جولای، گفت از آن زمان تا کنون حدود 40هزار نفر در جریان عملیات های ضد تروریستی و به دلیل ارتباط با سازمان های مختلف از جمله «فِتو» (جنبش فتح الله گولن) رسما دستگیر شدند.

وی ادامه داد: 9500 نفر از تروریست های عضو گروهک «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان) از زمان آغاز عملیات ضد تروریستی در مناطق جنوبی تا کنون کشته، مجروح و یا دستگیر شده اند.


نظر شما :