ارتش سوریه بار دیگر حملات خود به شرق حلب را متوقف کرد

۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۹۶۵۳۱۷ سرخط اخبار

در حالی که نیروهای دولتی سوریه روز جمعه حملات هوایی خود به محله هایی شرقی حلب که همچنان تحت تصرف گروه های مخالف است را از سر گرفتند. وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد، ارتش سوریه بار دیگر حملاتش را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه بعد از اینکه اعلام شد، نیروهای سوریه حملات خود به حلب را از سرگرفته اند امروز گفت: نیروهای ارتش سوریه حملات خود را در طول مدت خروج غیرنظامیان از شرق حلب متوقف کرده اند.

وی خاطرنشان کرد، مرکز آشتی حمیمیم روند خروج غیرنظامیان تحت محاصره را در شرق حلب با کمک پهپادها تحت کنترل دارد.

این ژنرال روس گفت: روند خروج غیرنظامیان از شرق حلب بدون توقف از طریق گذرگاه های امن در برخی مناطق شرق حلب ادامه دارد و یگان های ارتش سوریه به آزادسازی شرق حلب بعد از تکمیل خروج غیرنظامیان ادامه خواهند داد و افراد مسلح مجبور به خروج از منطقه خواهند شد یا با سرنوشت مرگ روبه رو می شوند.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی از شرق حلب خارج شده و بیش از ۱۲۰۰ فرد مسلح نیز سلاح خود را زمین گذاشته و تسلیم شده اند.

پیشتر رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته بود: نیروهای نظامی سوریه حملات خود به محله هایی که تحت تصرف مخالفان در شهر حلب است را از سر گرفتند و از ظهر جمعه دست کم ۱۲ حمله انجام شده است.

در این راستا سرگئی رودسکوی، فرمانده اداره عملیات کل در ستاد کل ارتش روسیه گفت: ۵۲ محله از محله های شرق حلب از دست افراد مسلح آزاد شده و نیروهای ارتش سوریه بر ۹۳ درصد این شهر تسلط یافته اند.

رودسکوی افزود: در نتیجه حملات هجومی در محل های شرق حلب صفوف مخالفان بسیار شکننده شده است و نیروهای مخالف حدود یک سوم منطقه را در دست دارند.

همچنین صدها غیرنظامی از محله های شرق حلب از طریق گذرگاه های امنی که ارتش سوریه با همکاری روسیه تدارک دیده از مناطق خطرناک خارج شدند.

خبرنگار سانا گزارش داد، از صبح تا ظهر روز جمعه ۴۰۰۰ شهروند سوری توانستند از دست تروریست های تکفیری فرار کنند.

به رغم تامین امنیت خروج هزاران سوری از محله های شرق حلب اما تروریست ها همچنان صدها خانواده سوری را در محله های السکری، الانصاری، الفردوس و بخش هایی از محله های صلاح الدین و الشیخ سعید گروگان دارند. در این محله ها گروه های النصره و نور الدین زنکی هستند.

همچنین مرکز روسی هماهنگی آشتی در سوریه امروز (شنبه) اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۸ هزار شهروند سوری از محله های باقی مانده تحت تسلط مخالفان مسلح در حلب خارج شده اند.

این مرکز در بیانیه ای افزود، مرکز هماهنگی کمک های انسانی را به مناطق آزاد شده و شهروندان ارائه داده و به این روند ادامه می دهد.

این مرکز ادامه داد، ۷۵۴۲ تن از کسانی که از شرق حلب خارج شده اند کودک هستند.

به گزارش این مرکز، نظامیان روس به پاکسازی منطقه ادامه می دهند و طی ۲۴ ساعت گذشته مناطق پاکسازی شده از مین به هشت هکتار می رسد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز روز جمعه اعلام کرد، گروه های مسلح مانع از خروج شهروندان بی دفاع از شرق حلب می شوند.

کلید واژه ها: شرق حلب


نظر شما :