ملکه الیزابت سلاح مخفی دولت انگلیس برای دعوت از ترامپ

۰۱ آذر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۶۴۸۴۲ سرخط اخبار

دولت انگلیس قصد دارد از ملکه الیزابت انگلیس به عنوان سلاح مخفی برای دعوت از رئیس جمهور منتخب آمریکا به کاخ باکینگهام در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی با هدف تقویت روابط واشنگتن ـ لندن استفاده کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ساندی تایمز، وزرا معتقدند که ملکه الیزابت سلاح مخفی آنها در دعوت از ترامپ به کاخ باکینگهام است و ترزا می، نخست وزیر انگلیس از این سفر دولتی برای کمک به تقویت روابط ویژه میان لندن و واشنگتن استفاده خواهد کرد.

یکی از منابع که در خصوص این مساله با یکی از وزرای کابینه صحبت کرده به روزنامه ساندی تایمز گفت: دولت تصمیم گرفته که از سلاح مخفی اش برای دعوت از ترامپ به منظور سفر به لندن استفاده کند و ترامپ و همسرش را در قلعه ویندسور اسکان دهد.

یکی دیگر از مقامات ارشد گفت: جزئیات این دعوت به دلایل تشریفاتی افشا نشده چرا که ترزا می قرار است در چند روز آتی با باراک اوباما در برلین دیدار کند.

وی افزود: می دانم که برنامه هایی برای یک سفر دولتی وجود دارد آنها نمی خواهند جزئیات آن را افشا کنند چرا که این اقدام یک بی ادبی و توهین به اوباماست. اما زمانی که ترامپ به لندن سفر کند فورا او را به دفتر و محل سکونت نخست وزیر در خیابان داونینگ شماره ۱۰ خواهند برد که مکان بسیار جذابی برای بازدید کنندگان است. این نخستین پیشنهاد محسوب می شود.

براساس گزارشات ترامپ در تماس تلفنی که اخیرا با ترزا می داشت اعلام کرده که مادرش یکی از طرفداران ملکه الیزابت بوده و از نخست وزیر انگلیس خواست تا سلامش را به ملکه برساند.

یکی دیگر از منابع کابینه گفت: در این مساله ملکه الیزابت کلید محسوب می شود. او یک سلاح مخفی نیست بلکه او بزرگترین سلاح دولتی است که شما دارید.

یکی از سخنگویان کاخ باکینگهام گفت: تصمیم نهایی برعهده دفتر نخست وزیری است. سفرهای دولتی و دیگر نشست ها با رهبران خارجی به پیشنهاد دولت تنظیم می شود.

یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: هنوز هیچ سفر دولتی سازماندهی نشده اما نخست وزیر به دنبال استقبال از دونالد ترامپ در انگلیس است.

کلید واژه ها: ترامپ ملکه سلاح مخفی ملکه الیزابت الیزابت


نظر شما :