آسانژ: روسیه منبع اطلاعاتی ویکی لیکس نیست

۱۳ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۴ کد : ۱۹۶۴۳۵۵ سرخط اخبار

بنیانگذار سایت ویکی لیکس، این ادعا را که که اطلاعات مربوط به ایمیل های تازه فاش شده کاندیدای حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از منابع دولت روسیه بدست آورده، کاملا تکذیب کرد.

به گزارش فارس، «جولیان آسانژ» بنیان گذار سایت ویکی لیکس در مصاحبه ای با شبکه «راشا تودی» که قرار است روز شنبه از این شبکه پخش شود، تأکید کرد که ایمیل های مربوط به حزب دموکرات آمریکا، «هیلاری کلینتون» و کارکنان ستاد انتخاباتی وی که سال جاری میلادی منتشر شده را از منابع دولت روسیه به دست نیاورده است.

بنا بر این گزارش، آسانژ تأکید کرد: «کمپین کلینتون یک هیستریای نئومکارتیسم به راه انداخته تا روسیه را در همه چیز مقصر جلوه دهد. هیلاری کلینتون بارها به صورت جعلی گفته است که 17 نهاد اطلاعاتی آمریکا اینطور ارزیابی کرده اند که روسیه منبع انتشارات ویکی لیکس است. این دروغ است. ما می توانیم بگوییم که دولت روسیه منبع اطلاعات ما نیست».

بنیانگذار ویکی لیکس که در سفارت اکوادور در لندن مصاحبه می کرد، این کاندیدای دموکرات رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را باریچه منافع پشت صحنه خواند و درباره سلامت جسمانی وی برای عهده دار شدن مسئولیت کاخ سفید نیز ابراز تردید کرد.

وی گفت: «کلینتون تنها یک شخص است. من حقیقتا برای هیلاری کلینتون به عنوان یک فرد واقعا متأسفم چرا که من فردی را می بینم که بلندپروازی هایش او را زنده زنده بلعیده اند.»

بنا بر این گزارش، طی 9 ماه گذشته، ویکی لیکس بیش از 30 هزار ایمیل از سرور ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون در زمانی که وی وزیر خارجه آمریکا بود، منتشر کرده است.

کلید واژه ها: ایمیل


نظر شما :