ترامپ: اوباما باید مورد تحقیق قرار گیرد

۰۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۶۴۱۷۰ سرخط اخبار

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد، رئیس جمهور آمریکا باید تحت بازرسی و تحقیق قرار گیرد چرا که از کل ماجرای ایمیل های نامزد دموکرات ها در انتخابات اطلاع داشت.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز گفت: به همین خاطر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرد چرا که نمی خواست پایش این مساله باز شود چرا که اوباما از کل ماجرای سرور شخصی کلینتون خبر داشت. این بدان معنا است که اوباما باید تحت تحقیق قرار بگیرد.

وب سایت افشاگر ویکی لیکس روز سه شنبه یک سری ایمیل دیگر از حساب کاربری شخصی جان پودستا، رئیس کمپین کلینتون منتشر کرد. یکی از مکالمات ایمیلی نشان داد که این کمپین به اظهارات اوباما اینگونه واکنش نشان خواهد داد که گویی وی از طریق اخبار از اقدام کلینتون برای استفاده از سرور شخصی مطلع شده است.

پس از مصاحبه تلویزیونی اوباما در مارس 2015 میلادی، میلز، یکی از دستیارهای قدیمی کلینتون در ایمیلی برای پودستا نوشت: ما باید این مساله را حل و فصل کنیم. اوباما از کلینتون ایمیل هایی دارد اما آن ها نمی گویند که این ایمیل ها میان وزارت امور خارجه و دولت رد و بدل شده است.

به دنبال اظهارات اوباما در شبکه سی بی اس نیوز که به مه 2015 میلادی مربوط می شود، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به دفاع از بیانیه ریاست جمهوری پرداخت و گفت: این دو مقام هرازگاهی به یکدیگر ایمیل می زدند. اوباما از جزئیات حساب کاربری ایمیل کلینتون خبر نداشت. او هنگامی این آدرس ایمیل را شناخت که خودش به کلینتون ایمیل زد.

اوباما در مصاحبه مه 2015 گفت: معتقدم ایمیل های کلینتون و استفاده اش از سرور شخصی یک مشکل امنیت ملی به وجود آورده است.

پس از آنکه کلینتون در رقابت مقدماتی دموکرات ها در سال 2008 میلادی شکست خورد، بین سال های 2009 تا 2013 میلادی به عنوان وزیر امور خارجه دولت اوباما خدمت کرد. همانطور که ویکی لیکس افشاکرد، وی برای برقراری ارتباط با معاونینش، کارکنان وزارت امور خارجه و حتی کاخ سفید از یک سرور ایمیل شخصی استفاده کرد.

براساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، در زمانی که کلینتون وزیر امور خارجه بوده دست کم 18 ایمیل تبادل شده میان وی و اوباما کشف شده است اما براساس قانونی که از علنی شدن مکالمات ریاست جمهوری حفاظت می کند، تاکنون هیچ یک از این ایمیل ها منتشر نشده اند.

کلید واژه ها: ایمیل سرور


نظر شما :