حوثی‌ها بدون ایران، باب المندب را مین‌گذاری کنند

۲۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۶۳۹۸۶ سرخط اخبار

اندیشکده آمریکایی در تحلیلی نوشت: آمریکا باید پیامی را به حوثی ها بفرستد که بر اساس آن هرگونه رویارویی در تنگه عدن غیرقابل پذیرش بوده و واکنش مستحکمی فراتر از حمله به ایستگاه های راداری را در پی دارد.

به گزارش فارس، اندیشکده «واشنگتن» در تحلیلی پیرامون وقایع رخ داده اخیر در سواحل یمن و حمله موشکی به ناوهای آمریکا در خلیج عدن و اشاره به برخی توانمندی های موشکی ایران چون موشک ضد کشتی «ظفر» نوشت: به یقین حتی خطرناک تر از حملات موشکی گاه به گاه، چشم انداز مین گذاری های محدود در مسیرهای تردد دریایی و بین المللی است که حوثی ها  قادرند آن را بدون کمک مستقیم ایران انجام دهند.

بر اساس این گزارش، عملیات ضد مین کشتی جنگی «یو. اس. اس پونس» و دیگر کشتی های آمریکا می تواند به پاکسازی تنگه باب المندب کمک کند اما چنین عملیاتی احتمالا تردد کشتی ها در این منطقه و اطراف آن را برای هفته ها مختل می کند. اقدامی که همچنین اثرهای روانی نامتعادلی بر بازارهای جهانی می گذارد.

این اندیشکده در ادامه نوشت: با توجه به تهدیدهای کنونی و بالقوه، نیاز است تا آمریکا پیامی را  به حوثی ها مبنی بر این بفرستد که هرگونه رویارویی در تنگه عدن غیر قابل پذیرش  بوده و واکنش مستحکمی را به همراه خواهد  داشت و شاید فراتر از حمله به ایستگاه های راداری آن ها باشد.

 در خاتمه این تحلیل آمده است: واشنگتن و مجامع بین المللی همزمان باید طرف های درگیر را ترغیب به آتش بس ماندگار نمایند زیرا هرگونه دخالت گسترده تر آمریکا در این ماجرا وضعیت را بغرنج تر کرده و موجب درگیری بی سرانجامی خواهد شد.


نظر شما :