پیشتازی ۱۱ درصدی کلینتون از ترامپ

۲۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۹۶۳۹۱۲ سرخط اخبار

تازه ترین نظرسنجی ها از افول حمایت های مردمی از دونالد ترامپ جمهوری خواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت دارند. طبق نظرسنجی ان بی سی و وال استریت ژورنال، کلینتون ۱۱ درصد جلو است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ از سوی چندین زن به آزار و اذیت جنسی متهم است؛ او همچنین متهم است که از پرداخت مالیات فدرال سر باز زده، رقیب دموکراتش را به زندان تهدید کرده و گفته که احتمال متقلب در انتخاباتی وجود دارد.

حال نظرسنجی سراسری جدیدی که سه هفته پیش از انتخابات هشتم نوامبر انجام شده، نشان می دهد که دونالد ترامپ ۱۱ درصد از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا عقب است. نظرسنجی شبکه خبری ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال همچنین نشان می دهد که از مجموع رای دهندگان آمریکایی، گری جانسون، نامزد حزب "لیبرترین " هفت درصد و جیل استین، نامزد حزب سبر دو درصد حمایت دارند.

پیشتازی کلینتون بسیار بیشتر از هفت درصدی است که باراک اوباما توانست با آن جان مک کین را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ شکست دهد. اختلاف رای باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ با میت رامنی هم تنها چهار درصد بود.  

فرد یانگ، از ناظران انتخاباتی دموکرات از انجمن تحقیقاتی هارت به ان بی سی گفته «شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات محو شده است.» شرکت فرد یانگ با کمک بیل مک اینتورف از ناظران انتخاباتی جمهوری خواه و شرک او موسوم به "استراتژی های افکار عمومی" این نظرسنجی را انجام داده اند.

فرد یانگ گفت: این نظرسنجی نشان می دهد که چه اتفاقی قرار است روی دهد.

نتایج این نظرسنجی هیلاری کلینتون را نسبت به سایر نظرسنجی ها بسیار جلوتر نشان می دهد. براساس نظرسنجی واشنگتن پست، کلینتون ۴۷ به ۴۳ یا به عبارتی چهار درصد از ترامپ جلوتر است. میانگین نظرسنجی های گردآوری شده توسط ریل کلیر پولتیکز (Real Clear Politics)  پیشتازی ۵/۵ درصد را برای کلینتون در نظر گرفته است.

در شرایطی که آمریکا آماده انتخابات ریاست جمهوری می شود، نظرسنجی های سراسری تنها بخشی از شرایط پیچیده میدانی را شرح می دهد. نتیجه انتخابات عمدتا در ایالت های چرخشی (ایالاتی که دو حزب سیاسی اصلی میزان حمایت مردمی یکسانی دارند و نقش مهمی در نتایج انتخابات دارند) روشن می شود که به یک نامزد اجازه می دهد ۲۷۰ آرای انتخاباتی (electoral votes) لازم برای پیروزی را به دست آورد.

کلینتون در اکثر این ایالت ها از ترامپ جلو است. علاوه بر این، محاسبات پیچیده تر روزنامه نیویورک تایمز و وب سایت های آماری نظیر فایوثرتی ایت (FiveThirtyEight) به او شانس پیروزی زیادی داده اند. این وب سایت آماری اکنون می گوید که کلینتون ۸۶ درصد شانس پیروزی دارد و ترامپ تنها ۱۴ درصد.

کلید واژه ها: ترامپ دونالد ترامپ


نظر شما :