درخواست دی میستورا از جبهه النصره

۱۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۶۳۶۸۴ سرخط اخبار

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند انکار کند که ما در حالت فوق العاده ای در سوریه و حلب به سر می بریم تاکید کرد: کارگروه مربوط به سوریه با وجود قطع تماس های آمریکا و روسیه باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست خبری در خصوص اوضاع انسانی در سوریه گفت: تعلیق توافق آمریکا و روسیه منجر به از هم پاشیدگی گروه بین المللی حمایت از سوریه که متشکل از بیش از ۲۰ کشور است، نمی شود. توقف مذاکرات میان این دو کشور در خصوص آتش بس سوریه  شکست بزرگی است.

استفان دی میستورا در نشست خبری در خصوص اوضاع انسانی در سوریه با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند انکار کند که ما در حالت فوق العاده ای در سوریه و حلب به سر می بریم تاکید کرد، کارگروه در مورد سوریه با وجود قطع تماس های آمریکا و روسیه باقی خواهد ماند.

وی گفت: ما نیازمند نهادی هستیم که با کارایی بیشتر آتش بس در سوریه را در آینده حمایت می کند. وجود  ۹۰۰ تروریست از جبهه النصره در میان ۲۷۵ هزار شهروند "بهانه ساده ای" برای تخریب شرق شهر حلب است.

دی میستورا افزود: امکان دارد طی دو ماه شاهد تخریب کامل حلب باشیم.

وی گفت: شمار شورشیان مخالف دولت سوریه در مناطق شرقی حلب نزدیک به ۸۰۰۰ تن است اما وجود این مخالفان در حلب توجیهی برای تخریب حلب نیست.

دی میستورا افزود: تمامی موسسات در شرق حلب مورد هدف قرار گرفته و بسیاری از افراد نیازمند کمک های پزشکی فوری هستند. نزدیک به ۲۰۰ تن از مردم حلب نیازمند خروج از این شهر برای دریافت کمک های فوری هستند.

فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: ما هیچ مذاکراتی با جبهه النصره نداریم. اما من از آنها می خواهم سرنوشت ۲۷۵ هزار تن را به اصرار برای حضورشان در شرق حلب گره نزند.

فرستاده سازمان ملل از نیروهای وابسته به جبهه النصره خواست از حلب خارج شوند و حتی آمادگی خود را برای همراهی شخصی خود با آنها تا حومه ادلب اعلام کرد تا درگیری ها در حلب متوقف شود و جان غیرنظامیان به خطر نیفتد.

از سوی دیگر، یان ایگلاند، مشاور امور انسانی کارگروه سازمان ملل درباره سوریه در کمک به شهروندان سوریه شکست خوردیم. ۲۷۵  هزار شهروند در شرق حلب محاصره شده اند. حملات در بیمارستان های حلب و مدارس و نانوایی ها از زمان آغاز جنگ در سوریه بدتر است. ما هنوز به پاسخی رسمی از سوی دمشق در خصوص طرحمان برای ورود به مناطق محاصره شده در سوریه دست نیافتیم.

وی افزود: طی دو هفته گذشته ۳۷۶  تن در شرق حلب کشته و ۱۲۶۶ تن زخمی شده اند و باید صدها زخمی از شرق حلب بیرون برده شوند.

کلید واژه ها: شرق حلب در شرق حلب


نظر شما :