عباس: انگلستان باید از ملت فلسطین عذرخواهی کند

۰۲ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۶۳۳۴۴ سرخط اخبار

رئیس حکومت خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از انگلستان خواست به خاطر بیانیه بلفور که منجر به اشغال فلسطین از سوی صهیونیست ها شد، از مردم فلسطین عذرخواهی کرده و دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش فارس، «محمود عباس» رئیس حکومت خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که دولت انگلستان باید به دلیل «بیانیه بلفور» از ملت فلسطین عذرخواهی کند.

وی همچنین از انگلستان خواست دولت فلسطین به پایتختی بیت المقدس را به رسمیت بشناسد و مسئولیت تبعات جبران ناپذیر این بیانیه را بر عهده بگیرد؛ چرا که بیانیه بلفور فلسطین را از صاحبان اصلی آن گرفت و به صهیونیست ها داد.

«أبو مازن» به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمانان و مسیحیان در فلسطین اشاره کرد و گفت که این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی بازی کردن با دُم شیر است.

رئیس حکومت خودگردان فلسطین از رژیم صهیونیستی خواست دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

عباس همچنین بیان داشت که امیدوار است که همه کشورهای جهان قبل از پایان سال جاری میلادی از برگزاری کنفرانس بین المللی صلح حمایت کنند.

این مقام فلسطینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اقدام به پاکسازی قومیتی می کند، از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست سال 2017 را برای حل مسئله فلسطین اختصاص دهد.

وی همچنین اظهار داشت مقابله با تروریسم و افراطگرایی در منطقه با ایجاد راه حلی برای مسئله فلسطین آغاز می شود.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :