درخواست آمریکا از بحرین برای آزادی فوری نبیل رجب

۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۶۲۹۴۶ سرخط اخبار

وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از ادامه بازداشت نبیل رجب، فعال حقوق بشری بحرین خواهان آزادی هرچه سریعتر وی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از بازداشت نبیل رجب، از برجسته ترین فعالان حقوق بشری بحرین ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه دو روز پس از آن منتشر شد که روزنامه نیویورک تایمز مطالبی را در انتقاد از وضعیت حقوق بشر در بحرین و همچنین جنگ یمن به نبیل رجب نسبت داده بود و اعلام شد که دادستانی استان "شمالیه" بحرین تحقیقاتی را در خصوص این مطالب آغاز کرده است.

به رغم آنکه دادستانی بحرین نام متهم این پرونده را ذکر نکرد، فعالان بحرینی معتقدند که اتهامات وارده متوجه نبیل رجب است، در حالی که این فعال بحرینی اعلام کرده هیچ ارتباطی با روزنامه مذکور و مطالب منتشر شده ندارد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی شدید درباره ادامه بازداشت نبیل رجب و طرح اتهامات جدید علیه وی اعلام کرد: از دولت بحرین می خواهیم که هرچه سریعتر نبیل رجب را آزاد کند. ما در خصوص وضعیت حقوق بشر بحرین به طور کلی نگرانیم و رایزنی هایمان را با دولت این کشور در خصوص تمامی این مسائل ادامه می دهیم.

از سوی دیگر دادگاه کیفری بحرین بررسی پرونده نبیل رجب به اتهام انتقاد از جنگ یمن و درخواست بهبود اوضاع زندانیان سیاسی در زندان جو در بحرین را به 6 اکتبر(15 مهر) موکول کرد.

کلید واژه ها: بحرین نبیل رجب


نظر شما :