ارائه گزینه های پیشنهادی برای تصدی وزارت دفاع عراق

۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۶۲۸۲۰ سرخط اخبار

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:

رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که مشخصات سه نفر را براساس تمایلات نمایندگان ائتلاف گروه های عراقی در پارلمان این کشور برای تصدی پست وزارت دفاع به حیدر العبادی داده است.

 به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی رئیس پارلمان عراق با توضیحاتی درخصوص اخبار رسانه ها درباره نامزدهای تصدی پست وزارت دفاع این کشور و ارجاع پرونده و مدارک آن ها به نخست وزیر عراق اعلام کرد: ما مشخصات چند نامزد را براساس امضاهایی که این شخصیت ها از نمایندگان در داخل فراکسیون گروه های عراقی جمع کردند، برای نخست وزیر فرستادیم.

الجبوری افزود: برآن هستیم که به هر فردی که مایل به دستیابی به این پست بوده و دارای لیاقت و شایستگی است، فرصت مساوی بدهیم.
وی گفت: انتخاب نامزد بهتر از اختیارات نخست وزیر است و بعدا پارلمان نیز درباره آن تصمیم خواهد گرفت.
اخیرا منابع عراقی گزارش دادند که الجبوری مشخصات سه نامزد را برای تصدی پست وزارت دفاع از جمله کامل کریم الدلیمی، بدر محمود فحل الجبوری و احمد عبدالله الجبوری را به نخست وزیر داده است.
پارلمان عراق هفته گذشته با رای اکثریت نمایندگان، به سلب اعتماد از خالد العبیدی وزیر دفاع این کشور رای مثبت داد.
براساس این گزارش از۲۵۳ نماینده عراقی، ۱۴۲نماینده به برکناری العبیدی رای مثبت دادند و ۸۴ نماینده دیگر با برکناری وی مخالفت کردند. آرای بقیه نمایندگان ممتنع بود.
پارلمان عراق هفته پیش شاهد استیضاح خالد العبیدی وزیر دفاع عراق بود که سلیم الجبوری رئیس پارلمان و شماری از نمایندگان این کشور از سوی عبیدی به دست داشتن در فساد مالی متهم شدند.

کلید واژه ها: الجبوری


نظر شما :