عملیات جدید جنگنده‌های روس از داخل ایران

۲۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۲:۳۴ کد : ۱۹۶۲۳۴۵ سرخط اخبار

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، جنگنده های روسی سوخو-34 حاضر در ایران، حملات جدیدی را علیه داعش در دیرالزور سوریه انجام دادند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده های این کشور برای انجام موج دیگری از حملات هوایی علیه داعش در سوریه از ایران پرواز کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، جنگنده های روسی حاضر در ایران امروز چهارشنبه حملاتی را علیه داعش در «دیرالزور» سوریه به انجام رساندند که در این عملیات 150 نفر از تروریست های داعش شامل جنگجوهای خارجی کشته شده اند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: «عملیات امروز چهارشنبه 17 آگوست 2016 بمب افکن های سوخو-34 روسی از پایگاه هوایی همدان در داخل ایران علیه مواضع گروه تروریستی داعش انجام شده است. این بمب افکن ها بمب های «OFAB-500» حمل می کردند».

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «هواپیمای «سوخو-35 اس» که در پایگاه حمیمیم سوریه مستقر بود نیز بمب افکن های روسی از داخل ایران را پوشش می داد. پس از اتمام موفقیت آمیز، جنگنده های روسی به پایگاه های مبدأ بازگشتند.»

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه استقرار بمب افکن های این کشور در ایران را تائید و اعلام کرد که این هواپیماها برای حمله به مواضع داعش در سوریه به کار گرفته می شوند. 

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، تهران و مسکو توافقنامه ای را امضا کرده اند که به روس ها اجازه می دهد بمب افکن های راهبردی خود را در پایگاه شکاری «نوژه» همدان مستقر کند.

کلید واژه ها: وزارت دفاع افکن بمب افکن وزارت دفاع روسیه


نظر شما :