چراغ سبز امریکا به ایران برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای

۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۶۲۱۴۹ سرخط اخبار

فری بیکن ادعا کرد آمریکا به ایران اجازه داده تا دو نیروگاه هسته ای جدید بسازد.

به گزارش فارس، وبگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد دولت اوباما به ایران برای ساخت دو نیروگاه هسته ای جدید چراغ سبز نشان داده است.

بر این اساس، مقامات کاخ سفید به فری بیکن گفتند ایران اجازه دارد ساخت دو نیروگاه هسته ای جدید را تحت مفاد برنامه جامع اقدام مشترک دنبال کند.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه گفته بود جمهوری اسلامی 10 میلیارد دلار سرمایه برای ساخت دو نیروگاه هسته ای جدید درنظر گرفته است.

این نشریه آمریکایی به نقل از یک مقام وزارت خارجه که نامش را فاش نکرد نوشت ایران اجازه دارد تحت توافق هسته ای به سرمایه گذاری های هسته ای خود ادامه دهد و بدین ترتیب ساخت نیروگاه هسته ای جدید ممنوع نیست.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: «توافق هسته ای ایران را از ساخت راکتورهای جدید آب سبک منع نمی کند. هرگونه راکتور هسته ای جدید منوط به تعهدات پادمانی این کشور خواهد بود.»

منتقدان توافق هسته ای در کنگره به فری بیکن گفتند دولت اوباما چشمش را به روی تلاش پیوسته ایران برای دستیابی به فناوری هسته ای که به نهایتا به ساخت بمب هسته ای منجر خواهد شد، بسته است.

«تد کروز» سناتور تندروی جمهوری خواه از ایالت تگزاس می گوید: «هیچ چیزی در رفتار دولت ایران طی یک سالی که برجام اجرا شد، نباید ما را مجاب کند که آنها برنامه هسته ای خود را برای مقاصد صلح آمیز به کار می برند.»

فری بیکن به نقل از منابعی در کنگره ادعا کرد عدم نگرانی دولت آمریکا از راکتورهای هسته ای جدید ایران، رسوایی های کاخ سفید در انجام اقداماتی برای تن دادن به خواسته های ایران را افزای می دهد.

این نشریه آمریکایی در ادامه به نقل از یک مشاور ارشد در کنگره مدعی شد دولت اوباما این اقدامات را انجام می دهد تا ایران را به بازیگر قانونی در عرصه تجارت جهانی هسته ای تبدیل کرده و به این مسئله نیز متعهد بنظر می رسد.

کلید واژه ها: ای جدید هسته ای جدید نیروگاه هسته ای نیروگاه هسته ای جدید دو نیروگاه هسته دو نیروگاه هسته ای


نظر شما :