وزیر کشور: اکثر تحریم‌ها علیه ایران رفع شده است

۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۹۶۱۴۷۸ سرخط اخبار

وزیر کشور گفت: ما با دو تحریم بزرگ مواجه بودیم که یکی به فروش نفت و دیگری به مبادلات مالی مربوط می شد، اما امروز هر دوی این تحریم ها و نیز اکثر تحریم های غرب علیه کشورمان رفع شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی طی سخنانی در همایش فصلی خانه احزاب، با بیان این که «اکثر تحریم ها علیه کشور در حال حاضر رفع شده است»، اظهار کرد: در بعد بین المللی آن چه برای کشور ما اتفاق افتاده این است که اکثر تحریم ها رفع شده و مخصوصاً تحریم بزرگی که یکی مربوط به فروش نفت و دیگری مربوط به مبادلات مالی بود و هر دو تحریم های شکننده ای به حساب می آمد، متوقف شده اند و در حال حاضر ما تا سقف 2 میلیون و 350 هزار بشکه نفت را نیز صادر کرده ایم و در ضمن هیچ مشکلی در نقل و انتقالات مالی نداریم. حال اگر عده ای این موضوع را کتمان می کنند درست نیست.

وی با طرح این سوالات که«آیا حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور قابل کتمان است که آمده اند، قرارداد بسته اند و رفت وآمدهای شان نیز ادامه دارد؟ چطور می شود این گونه مسائل را کتمان کرد؟» و با بیان این که «یکی از ابزارهای غرب علیه ایران تلاش برای منزوی کردن ما بود» اظهار کرد: یکی از تبلیغات های روانی که غرب بر علیه ما در دوران گذشته انجام داد تلاش برای منزوی کردن بود و این که نه به کشور ما رفت وآمدی باشد و نه ما چندان به آن کشورها سفر می کردیم ضمن این که پروازها نیز محدود شده بود. اما الان از آن شرایط خارج شده ایم و رئیس جمهور ما به راحتی به سایر کشورها سفر می کند و مورد استقبال قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همه اتفاقاتی که در صحنه سیاست خارجی رخ داده است بستر و فضایی است که باید از آن بهره ببریم اما این که نمی خواهیم یا نمی گذاریم این دیگر تقصیر دولت نیست.


نظر شما :