وزیر خارجه جدید انگلیس امروز به بروکسل می‌رود

۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۵ کد : ۱۹۶۱۳۲۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جدید انگلیس امروز (یکشنبه) به بروکسل، پایگاه قدیمی اش به عنوان یکی از خبرنگاران اتحادیه اروپا سفر کرد؛ جایی که از آن داستان هایی تهیه کرد که باعث تحریک اتحادیه اروپا هراسی در داخل انگلیس شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخاب عجیب ترزا می، نخست وزیر جدید انگلیس برای انتخاب بوریس جانسون، رئیس پوشالی کمپین پیروز بریگزیت به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور، در پایتخت های اروپا غوغا به پا کرد.

فدریکا موگرینی، رئیس امور خارجه اتحادیه اروپا امروز از بوریس جانسون، شهردار سابق لندن برای اولین ملاقات به عنوان وزیر خارجه استقبال می کند.

سپس جانسون با همتاهای اروپایی اش که از نقش وی در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خشمگین و عصبانی هستند، دیدار خواهد داشت.

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه گفت: جانسون در جریان کمپین رفراندوم دروغ های زیادی گفت: مراسم صرف شام برنامه ریزی شده برای وی و ۲۷ همتایش با هدف مذاکره درباره بریگزیت یک نقطه شروع محسوب می شد اما این مراسم بدون توضیحات رسمی لغو شد.

کشورهایی که مخالف این مراسم بودند، می گویند: این مراسم برابر با مذاکرات غیررسمی با لندن پیش از آغاز روند رسمی خروجش از اتحادیه اروپا است.

رهبران اتحادیه اروپا بسیار لجباز و یک دنده هستند و تا زمانی که لندن این روند رسمی را آغاز نکند، وارد مذاکرات نخواهند شد.

در عوض وزرای امور خارجه اروپا و جان کری، همتای آمریکایی آن ها فردا (دوشنبه) رسما دیدار و درباره درگیری ها در سوریه و لبنان و همچنین روند صلح فلسطین ـ اسرائیل مذاکره می کنند.

آن ها همچنین به دنبال حملات صورت گرفته در نیس مصادف با جشن های روز ملی فرانسه درباره تروریسم و همچنین روابط با ترکیه پس از وقوع کودتای ناکام در این کشور صحبت خواهند کرد.

اما این وزرا اعتبارنامه های دیپلماتیک جانسون را که در لحظه اول باعث ایجاد یکسری گاف و لطیفه شد، به دقت بررسی خواهند کرد.

جانسون ۵۱ ساله بین سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۴ میلادی در بروکسل به عنوان خبرنگار کار می کرد؛ زمانی که روابط دشوار انگلیس با اتحادیه اروپا به شدت متشنج شد.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا جانسون


نظر شما :