سرتاج عزیز: هند عامل اصلی ناآرامی در منطقه است

۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۶۱۱۵۵ سرخط اخبار

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی گفت که هند عامل اصلی ناآرمی در منطقه و گسترش دهنده بی ثباتی است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی گفته است که دولت دهلی نو از خشونت علیه افراد بیگناه در کشمیر بهره می گیرد و ادعایش برای برقراری صلح در این منطقه مورد مناقشه، کذب است.

در جریان سه روز درگیری خشونت بار در کشمیر که به دلیل کشته شدن برهان مظفر وانی و فعال آزادی خواه 22 ساله کشمیری در این منطقه صورت گرفت، 32 تن کشته شدند که اکثرا معترضان بودند.

سرتاج عزیز که عالی ترین مقام در سیاست خارجه پاکستان محسوب می شود در مصاحبه روز دوشنبه خود با یکی از کانال های تلویزیونی دولتی پاکستان گفت: کشمیری ها فقط خواستار آزادی از هند هستند و نمی خواهند درگیری ها بیش از این ادامه پیدا کند اما نیروهای دولتی هند از زور و سلاح علیه آنها استفاده می کنند.

معترضان در جریان این درگیری ها به یک پاسگاه پلیس حمله کرده و آن را به آتش کشیدند و صدها تن دیگر از آنها تلاش کردند تا به یک پایگاه نیروی هوایی ارتش هند در 25 کیلومتری جنوب مرکز کشمیر یورش ببرند.

یکی از گروه های حامی جدایی کشمیر از هند گفت که پلیس از ورود آمبولانس ها به محل برای انتقال زخمی ها به بیمارستان جلوگیری کرده است.

کلید واژه ها: کشمیر


نظر شما :