کوربین: از گفته‌هایم درباره حزب‌الله و حماس متاسفم

۱۷ تیر ۱۳۹۵ | ۰۴:۰۸ کد : ۱۹۶۰۹۲۷ سرخط اخبار

رئیس حزب کارگر انگلیس که بخاطر گفته هایش در انتقاد از رژیم صهیونیستی و حمایت از گروه های مقاومت به مجلس احضار شده، داشتن هرگونه احساسات ضداسرائیلی و دوستی با حماس و حزب الله را رد کرده است.

به گزارش  فارس، «جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر انگلیس که این روزها بسیاری از مقامات حزب، کناره گیری وی را خواستار شده اند، حالا با دردسر جدیدی روبرو شده و به خاطر سخنان ضداسرائیلی به مجلس فراخوانده شده است.

بر اساس گزارش پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، کوربین دیروز در برابر اعضای کمیته امور داخلی مجلس اتهام موضع گیری ضدیهودی حزب کارگر را رد کرد ولی حمایت از حزب الله و حماس را قبول کرد و به خاطر آن ابراز شرمساری کرد.

کوربین در توجیه سخنان ضداسرائیلی خود، در برابر نمایندگان گفت: «من آن موقع همین ادبیاتی که اینجا دارم را استفاده کردم و منظورم ایجاد پیشرفت در مذاکرات (سازش) و تشویق طرفین به مباحثه در خصوص روند صلح بود.»

رئیس حزب کارگر سپس به اتهام حمایت از حزب الله و حماس پرداخت و در دفاع از خود گفت: «من یک صحبت کلی را مطرح کردم البته پس از اینکه متوجه شرایط حاکم بر فضا شدم، آرزو کردم که ایکاش آنگونه صحبت نمی کردم ... از استفاده از آن کلمات متأسفم.»

کوربین با لهجه ای صریح، منظور خود را مجدداً و بی پرده اظهار کرد و گفت حماس و حزب الله «هیچ وقت» دوستان من نبودند.

کوربین قبلاً یک اظهارنظر مشکل ساز دیگر هم داشته است. وی گفته بود «مسئولیت دوستان یهودی ما در خصوص اقدامات کابینه اسرائیل یا نتانیاهو کم تر از مسئولیت دوستان مسلمان ما بخاطر اقدامات گروه ها یا دولت های اسلامی نیست.» داعش خود را دولت اسلامی نامیده است.

رژیم صهیونیستی شدیداً اعتراض کرد. «ایزاک هرتزوگ» رئیس حزب مخالف کابینه کنونی اسرائیل، به این سخنان سیاستمدار انگلیسی واکنش نشان داده و گفته بود سخنان کوربین «مایه خشم، غیرقابل قبول و خیانت به ارزش های بین المللی حزب کارگر» است.

کوربین در این خصوص هم عقب نشینی کرد و گفت که منظورش مقایسه اسرائیل و داعش نبوده است.

کلید واژه ها: حماس حزب کارگر


( ۱ )

نظر شما :