جدال کلینتون و ترامپ در کارولینای شمالی

۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۶ کد : ۱۹۶۰۸۲۲ سرخط اخبار

رقابت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نوعی آزمون برای ارزیابی تأثیر فعالیت های انتخاباتی جدید است، به خصوص در ایالات مهم و حساسی همچون کارولینای شمالی.

 

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، کلینتون که هفته آینده به همراه رئیس جمهور باراک اوباما در کارولینای شمالی تبلیغ خواهد کرد، رویکردی در پیش گرفته که ترکیبی از تبلیغات سنتی، تجمعات و جنبش های مردمی است. دونالد ترامپ که وابستگی زیادی به تجمعات تبلیغاتی، توییتر و رسانه های آزاد دارد، در حال حاضر پولی برای تبلیغات در اختیار ندارد، تعداد کارمندانش حدود یک دهم کلینتون است و تا الآن هیچ برنامه ی مناسبی برای رفع این دو مشکل طرح ریزی نکرده است.

 

اما درحالی که که کلینتون در برخی نظرسنجی های ملی از برتری دورقمی نسبت به ترامپ برخوردار است، در دیگر نظرسنجی ها از وی عقب است. گرچه آمار ترامپ کاهش یافته، اما رأی کلینتون به همان میزان افزایش نیافته است. به نظر می رسد برخی رأی دهندگان نگاهی به گری جانسون نامزد لیبرال دارند.

 

ترامپ برای مدت زیادی بی کار نمی نشیند. او ملاقات با اهداکنندگان بزرگ حزب جمهوری خواه را آغاز کرده و یک کمپین ایمیل برای جمع آوری پول راه اندازی کرده است. این هفته، انجمن ملی اسلحه تبلیغاتی را آغاز کرد که در آن ها سعی شده کلینتون را با تراژدیِ بنغازی ارتباط دهد.

 

به نظر می رسد تجربه کلینتون و نفوذ درون ایالتی اش سبب شود همانند اوباما در سال 2008 در ایالت کارولینای شمالی پیروز شود. ادامه محبوبیت ترامپ علیرغم عملکرد تهاجمی اش نشانه ی مهمی است که کلینتون باید برای پیروزی هر چه سریع تر بازی سیاسی خود را ارتقا دهد.

 

کمپین کلینتون کارولینای شمالی و هفت ایالت دیگر را هدف قرار داده- از جمله ویرجینیا که همسایه فلوریدا (بزرگ ترین ایالت جنوبی) است. فعالان حزب دموکرات بیش از یک سال است که روی کارولینای شمالی کار می کنند: جمع آوری پول، استخدام داوطلبان و ثبت نام رأی دهندگان به خصوص در محیط های دانشگاهی. تبلیغاتی که توسط حزب دموکرات صورت می گیرد تضاد کلینتون در حمایت از کودکان کار و خانواده ها را با تمسخر ترامپ نسبت به افراد معلول و دیگر گروه ها به تصویر می کشد.

 

باوجوداینکه ترامپ چندین ماه است عملکرد خوبی نداشته، اما بازهم کلینتون تنها دو امتیاز از او جلو است.

 

هرچند کارولینای شمالی شاهد هجوم موجی از سران دموکرات بوده است، اما گرایش این ایالت همچنان جمهوری خواه باقی مانده است. صحبت های آتشین ترامپ درباره توافقات تجارت خارجی و نظرات او برای ممنوعیت ورود مسلمانان و مهاجران مکزیکی سبب نارضایتی قشر کارگر و روستاییان شد.

 

برخی حامیان ترامپ می گویند گرچه اظهارات عجیب وغریبش آن ها را نگران می کند، اما کمپین بی پروا و آزادش به خشم آن ها باسیاست، دولت و "صحت سیاسی" پاسخ می دهد.

 

در برابر این احساسات، کمپین کلینتون که شعارش "باهم قوی تر هستیم" بوده است، سعی کرده از حرکات برنامه ریزی شده به پرشور تغییر موضع دهد. ماه گذشته خانم کلینتون در جمعی دوهزارنفره یک سخنرانی سیاست گرا کرد که با بی ثباتی های ترامپ کاملاً در تضاد بود. یک سخنرانی متفکرانه درباره همه مسائل. اما سخنرانی اش محرک نبود و می توانست به گونه ای باشد که تمایز بیشتری میان طرح هایش و ایده های ترامپ ایجاد کند. سخنرانی او در اوهایو پس از واقعه اورلاندو نمونه ای از سخنرانی است که باید انجام دهد. مصمم و متحد کننده که در دانش خطرات تروریستی ریشه دارد و به رأی دهندگان دلیلی برای حمایت از وی می دهد.

 

بخشی از این چالش دست کم نگرفتنِ توسل ترامپ به رأی دهندگان آزرده ی طبقه کارگر است. دامن زدن به خشم مردم (همان کاری که ترامپ می کند) با تبدیل آن به شوق وذوقی برای حل مشکلات متفاوت است. این کاری است که پیش روی کلینتون است و باید آن را انجام دهد.

کلید واژه ها: ترامپ کارولینای کارولینای شمالی رأی دهندگان


نظر شما :