اتهام زنی سفیر عربستان در منامه به ایران

۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۶۰۷۹۱ سرخط اخبار

سفیر عربستان در منامه، با فراموش کردن دخالت کشورش در امور بحرین و سرکوب انقلاب 2011 این کشور توسط نظامیان سعودی، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه متهم و تهدید به مقابله کرد.

به گزارش فارس، «عبدالله آل شیخ» سفیر عربستان در منامه، پایتخت بحرین گفت که امنیت بحرین جزء لاینفک امنیت عربستان سعودی است.

به گزارش خبرگزاری «بنا» بحرین، آل شیخ در گفت وگو با روزنامه «اخبارالخلیج» ایران را به دخالت در امور داخلی بحرین متهم کرد و در پاسخ به این سؤال که آیا برای آنچه که آن را «تدام سیاست های خصمانه ایران علیه همسایگان خود» خواند، گام هایی قوی تر وجود خواهد داشت، گفت که کشورش هرگونه دخالت در امور داخلی بحرین یا سایر کشورها توسط هر کشوری را مردود می داند.

وی افزود: «عربستان در این راستا، مسیر واضحی را در پیش گرفته و هرکس که بخواهد در امنیت پادشاهی عربستان و بحرین اخلال ایجاد کند، با شدت و قاطعیت پاسخ آن را داده خواهد شد».

این اظهارات سفیر عربستان در حالی صورت می گیرد که سال 2011، در پی شدت گرفتن موج انقلاب مردمی 14 فوریه، وارد بحرین شده و انقلاب این کشور را سرکوب کردند.

عربستان سعودی در اقدامی مشابه، از ابتدای سال گذشته برای سرکوب انقلاب مردم یمن، جنگی علیه این کشور با عنوان «طوفان قاطعیت» به راه انداخت و با گذشت یک سال و اندی جز ویرانی و کشتار کودکان یمن که اعتراض سازمان ملل را به دنبال داشت، چیزی برای این کشور به ارمغان نیاورده است.

هفته گذشته نیز رژیم بحرین که از ابتدا دنبال رو سیاست های سرکوب گرانه آل سعود بوده اند، در ادامه سرکوب خواسته های مسالمت آمیز مردم بحرین، تابعیت «شیخ عیسی قاسم» را لغو کرد.

پیشتر نیز دولت بحرین هرگونه اعتراض به خود را اخلال در امنیتی ملی خوانده و با چسباندن انگ «مزدور ایران» به مخالفان خود، آن ها را از صحنه حذف می کرد.

دولت بحرین ماه های گذشته، نه تنها به بازداشت رهبران شیعی این کشور از جمله «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق اکتفا نکرد، بلکه در اقدامی سرکوب گرانه به ساحتمان ها و مراکز این جمعیت و جمعیت التعهد الاسلامی و غیره یورش برد و آن ها را بست.

دیروز نیز، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با پادشاه بحرین، از سرکوب مخالفان در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر در گزارش سالیانه خود از وضعیت حقوق بشر در کشورها، از نبودی آزادی ها در این کشور و سرکوب مخالفان ابراز نگرانی و انتقاد کرده بود.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :