‌فاینانسر ایرباس‌ها مشخص شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۱ کد : ۱۹۶۰۲۵۱ سرخط اخبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه پیش قرارداد خرید ایرباس ها تا یک ماه آینده نهایی می شود، گفت: فاینانسر خرید ایرباس ها مشخص شد و تفاهم نامه اولیه با آنها به امضاء رسید.

اصغر فخریه کاشان در گفت وگو با فارس، درباره تعیین تکلیف پیش قرارداد ایرباس ها اظهار داشت: مذاکرات ما با کمپانی ایرباس هنوز ادامه دارد و طبیعی است تا وقتی که نقطه نظرات ما تأمین نشود، قرارداد را امضاء نخواهیم کرد.

* قرارداد ایرباس ها تا 30 روز آیند ه نهایی می شود/ بررسی ارقام قرارداد توسط بانک مرکزی

وی اظهار داشت: به هر حال یک قرارداد 500 صفحه ای، مسائل حقوقی و مالی بسیاری دارد و این طور نیست که بتوان به سرعت با تعداد افراد محدودی در این باره به نتیجه رسید.طبیعتاً باید با کارشناسان حقوقی و مالی جزئیات قرارداد چک شود حتی ما با بانک مرکزی نیز اعداد و ارقام قرارداد را چک کرده ایم تا مورد تأیید آنها نیز باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ما می خواهیم که این قرارداد مجموعه ای از موارد باشد، گفت: مذاکرات با ایرباس کماکان ادامه دارد و امیدواریم تا یک ماه آینده این پیش قرارداد نهایی شود.

* وعده اوفک به ایرباس برای نهایی کردن مجوزها تا 10 روز آینده

فخریه کاشان اضافه کرد: کمپانی ایرباس در حال نهایی کردن مجوزهای اوفک (Office of Foreign Assets Control) «دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا» است ؛ به آنها وعده داده شده است حداکثر تا 10 روز آینده مجوزهای اوفک برای آنها نهایی می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ایرباس پیش از این درخواست خود را به اوفک ارائه داده بود و طرف مقابل نیز موضوع را بررسی کرده است،ضمن آنکه جلسات زیادی بین ایرباس و اوفک برای مذاکره برگزار شده است که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد.

* منبع تأمین فاینانس ایرباس ها مشخص شد/ تفاهم نامه اولیه فاینانس به امضاء رسید

فخریه کاشان با تأکید بر اینکه منبع تأمین فاینانس ایرباس ها مشخص شد ، بیان کرد: همزمان در حال مذاکره هستیم ضمن آنکه تفاهم نامه اولیه فاینانس نیز به امضا رسید،اما فعلاً نمی توانیم نام فاینانسر را اعلام کنیم و قطعاً به محض نهایی شدن قرارداد فاینانس، فاینانسر معرفی خواهد شد.

بنابراین گزارش رقم پیش قرارداد ایران ایر با کمپانی ایرباس برای خرید هواپیما، 10.5 میلیارد دلار عنوان شده است.

* تقاضای ایران ایر برای خرید هواپیما از کمپانی بوئینگ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره خرید هواپیما از کمپانی بوئینگ گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درخواست خرید هواپیما از بوئینگ داشته است.

بنابراین گزارش وی پیش از این هم در این باره گفته بود: مذاکرات جدی با شرکت بوئینگ در حال انجام است و هنوز در شرایطی نیستیم که بتوانیم جزییات این مذاکرات را رسانه ای و اعلام کنیم .

به گفته فخریه کاشان، اگر قرارداد بین ایران ایر و کمپانی بوئینگ به امضاء برسد، این قرارداد مهمترین و بزرگ ترین قرارداد بعد از قراردادهای نظامی دوره قبل از انقلاب خواهد بود.

وی درباره نحوه تأمین مالی خرید هواپیما از بوئینگ گفته بود: هزینه این قرارداد نیز از طریق فاینانس پرداخت می شود و البته فاینانس مبلغ قراردادهای خرید هواپیما به این معنا نیست که دولت باید این فاینانس را تضمین کند و تاکید می کنم در هیچ یک از قراردادها ی خرید ایرباس و بوئینگ، دولت تضمینی نخواهد داد. 

کلید واژه ها: فاینانس خرید هواپیما اوفک وزیر راه و شهرسازی


نظر شما :