ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۱ کد : ۱۹۶۰۲۴۱ سرخط اخبار

یمن محل تجمع مزدوران سعودی در استان «الجوف» را با یک فروند موشک بالستیک هدف قرارداد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، یک منبع نظامی یمنی گفت، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی این کشور، روز شنبه یک فروند موشک بالستیک به محل تجمع مزدوان سعودی در پادگان لشکر 115 در شهر الحزم واقع در الجوف شلیک کردند.

وی افزود: موشک با دقت به هدف خورده و خسارت های فراوانی به مزدوران و تجهیزات آنها وارد کرده است.

'سبا' در خبر دیگری گزارش داد که نیروهای یمنی با جلوگیری از پیشروی مزدوران سعودی در استان الجوف، شماری از آنها را کشته و یا زخمی کردند.

مزدوران سعودی درصدد پیشروی به سوی «وادی الوقز» شهر المصلوب بودند اما ارتش و کمیته های مردمی توانستند مانع پیشروی آنها شوند. در پی این اقدام سایر عناصر مزدور پا به فرار گذاشتند.

این در حالی است که گزارش ها از نقض مکرر آتش بس توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان و مزدوران سعودی حکایت دارد.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرد تا 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری را به حاکمیت یمن بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

کلید واژه ها: مزدوران


نظر شما :