مواضع ترامپ به قدرت نرم آمریکا آسیب زده است

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۶۰۲۱۶ سرخط اخبار

تئوری پرداز قدرت نرم در آمریکا، از مواضع نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در قبال مسلمانان و تاکید او بر ساختن دیوار در مرز مکزیک، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس، در ادامه واکنش ها به مواضع دونالد ترامپ در قبال مسلمانان، جوزف نای کارشناس ارشد آمریکایی و تئوری پرداز قدرت نرم، این مواضع را به ضرر قدرت نرم آمریکا دانسته است.

در حالی که به تدریج صحنه انتخاباتی در آمریکا برای رویاروی دونالد ترامپ جمهوریخواه با هیلاری کلینتون دموکرات در حال چیده شدن است، اظهارنظرهای جنجالی نامزد آمریکایی درباره مسلمانان و مکزیک همچنان خبرساز است.

ترامپ در طول مبارزات انتخابات مقدماتی خود همواره بر لزوم کشیده شدن دیوارهای بلند در مرز مکزیک و پرداخت هزینه آن از سوی مقامات مکزیکی تاکید کرده است تا به قول او از حضور مهاجران غیر قانونی که بسیاری از انها «مجرم، قاتل و تجاورکننده» هستند، ممانعت شود.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016، همچنین در اظهاراتی تند خطاب به مسلمانان، خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شد و با موج سواری بر حمله اخیر اورلاندو بار دیگر بر این موضع ضد اسلامی خود اصرار ورزید.

در این زمینه، اندیشکده «چتم هاوس» مصاحبه ای با تئوری پرداز قدرت نرم و کارشناس ارشد روابط بین الملل در آمریکا ترتیب داد و نظر او را درباره مواضع ترامپ جویا شد.

«جوزف نای» در این مصاحبه گفت که برخی از بیانیه ها و اظهارات نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 به ویژه موضوع ساختن دیوار در مرز مکزیک و همچنین اظهاراتش درباره مسلمانان، «به قدرت نرم آمریکا آسیب زده و این اظهارات منفی بوده است».

استاد دانشگاه هاروارد که مدتی در وزارت دفاع آمریکا هم سابقه فعالیت داشته، با انتقاد از مواضع جنجالی دونالد ترامپ گفت که «بعید» است او بتواند در انتخابات پیروز و رئیس جمهور آمریکا شود.

کلید واژه ها: قدرت نرم ترامپ مکزیک


نظر شما :