هدف سفر نتانیاهو به روسیه، گرفتن نقش نظامی در سوریه است

۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۷ کد : ۱۹۵۹۶۸۱ سرخط اخبار

منابع اطلاعاتی صهیونیستی می گویند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای مذاکره بر سر گرفتن نقش نظامی در سوریه به مسکو می رود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه) برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، راهی مسکو می شود، رسانه های اسرائیلی تحلیل هایی را از محتوا و هدف این جلسه ارائه می دهند.

وبگاه اطلاعاتی «دبکا فایل» وابسته به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی در یک گزارش اختصاصی ادعا کرد که نتانیاهو قصد دارد تل آویو را وارد همکاری نظامی واشنگتن و مسکو در سوریه علیه تروریست های داعش کند.

منابع اطلاعاتی امنیتی دبکا می گویند نتانیاهو قصد دارد در ازای این مسئله، روسیه را وارد مذاکرات فرایند سازش با فلسطینی ها کرده و نقش مهمی به آنها برای دستیابی به توافق صلح برپایه راهکار دو دولتی بدهد.

این وبگاه صهیونستی همچنین دلیل غیبت «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از نشست صلح پاریس برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل را نقش مهمتری که نتانیاهو برای مسکو در نظر گرفته، اعلام کرد.

دبکا ادعا کرد که روز جمعه قبل (زمان برگزاری نشست پاریس) «مخائیل بوگدانوف» معاون وزارت خارجه روسیه، طرحی را برای حل مشکل شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری ارائه کرد که بسیار شبیه طرح «آویگدور لیبمرن» وزیر جنگ این رژیم است.

در این طرح پیشنهاد شده که مکان های فلسطینی از اراضی اشغالی را که جمعیت زیادی از اعراب دارند، به آنها بازگردانده شود و در ازای آن حاکمیت اسرائیل بر بخش های یهودی کرانه باختری به رسمیت شناخته شود.

این چهارمین بار طی یک سال اخیر است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با پوتین به روسیه سفر کرده است. محوریت گفت وگوهای آنها بر بحران سوریه و مناقشات فلسطین-اسرائیل متمرکز شده بود.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :