آمریکا ۹ زندانی گوانتانامو را به عربستان منتقل کرد

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۶ کد : ۱۹۵۸۱۴۹ سرخط اخبار

وزارت دفاع آمریکا در اقدامی که از آن به عنوان گام دیگری در جهت بستن زندان گوانتانامو یاد می شود، 9 مرد یمنی را از زندان نظامی آمریکا در گوانتانامو به عربستان انتقال داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این بزرگترین گروه زندانیان خارج شده از گوانتانامو از زمان اعلام طرح بستن این زندان در ماه فوریه است.

باراک اوباما در ماه فوریه وعده داد تا پیش از پایان زمان ریاست جمهوری اش در ژانویه 2017 زندان بدنام گوانتانامو در پایگاه دریایی آمریکا در کوبا را تعطیل کند. این تازه ترین اقدام در تلاش اوباما برای تعطیل کردن این تاسیسات واقع در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو کوبا به شمار می رود.

با این حال هنوز 80 زندانی در گوانتانامو باقی است که بیشتر آنان به مدت بیش از یک دهه بدون تفیهم اتهام یا محاکمه در این مکان نگهداری شده اند که این امر با محکومیت جهانی رو به رو شده است.
مهمترین زندانی در میان 9 نفری که روز شنبه به عربستان منتقل شدند «طارق باعوده»37 ساله بود که از سال 2007 اعتصاب غذا کرده و نیمی از وزن خود را از دست داده و ماموران به زور به او غذا می دادند.

انتقال این زندانیان به عربستان همچنین در آستانه سفر اوباما به عربستان انجام شد؛ اوباما قرار است روز چهارشنبه در اجلاس سران کشورهای عربی متحد آمریکا در عربستان شرکت کند.

کلید واژه ها: گوانتانامو


نظر شما :