سرنگونی دومین پهپاد داعش در عراق

۲۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۵۸۱۴۸ سرخط اخبار

دومین فروند از هواپیمای بدون خلبان گروه تروریستی داعش در غرب عراق سرنگون شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری رای الیوم، فرمانده عملیات استان الانبار واقع در غرب عراق اعلام کرد: نیروهای عملیات الانبار روز شنبه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر داعش را در منطقه العامریه در جنوب شهر فلوجه در استان الانبار واقع در غرب عراق سرنگون کردند.

سرلشکر «اسماعیل المحلاوی» افزود: این پهپاد که مجهز به دوربین بود، با سلاح های سبک و نیمه سنگین هدف قرار گرفت و در رود فرات سرنگون شد.

وی گفت که تروریست های داعش از این پهپاد برای جاسوسی استفاده می کردند.
فرمانده عملیات الانبار تصریح کرد، این دومین هواپیمای بدون سرنشین داعش است که در 24 ساعت گذشته توسط نیروهای ارتش سرنگون می شود.

اولین هواپیما از این نوع بامداد روز جمعه در منطقه الجرایشی در شمال شهر الرمادی مرکز استان الانبار سرنگون شد.

از سوی دیگر سرلشکر «علی ابراهیم»، فرمانده عملیات منطقه الجزیره اعلام کرد که نیروهای ارتش روستاهای الخوضه و المشتل در جنوب شهر هیت در استان الانبار را پس از درگیری سنگین با داعش بازپس گرفته و تعدادی از اعضای این گروه تروریستی را به هلاکت رسانده و زخمی کردند.

نیروهای عراقی از یک ماه پیش عملیات علیه تروریست های داعش در استان الانبار را که با سوریه، اردن و عربستان هم مرز است، آغاز کرده و توانسته اند مناطق وسیعی در این استان از جمله شهر الرمادی در فاصله 110 کیلومتری بغداد را از تروریست ها پس بگیرند.

کلید واژه ها: استان الانبار


نظر شما :