عربستان مانع ارتباط مصر با ایران می‌شود

۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۹۵۷۵۹۱ سرخط اخبار

مسئول جنبش الشباب العربی مصر با تاکید بر نقش بزرگ عربستان در خدمت به منافع صهیونیست ها در منطقه گفت: تشکیل مثلث ائتلافی مصر، ایران و سوریه راه حل مقابله با بحران های منطقه است.

«هیثم عبدالنبی»، هماهنگ کننده کل جنبش الشباب العربی و رئیس مرکز مطالعات و حقوق بشر البدر در گفت وگو با فارس در قاهره با اشاره به نقش بزرگ عربستان در حمایت مستقیم یا غیرمستقیم از صهیونیست ها اظهار داشت: آل سعود با حمایت از تروریسم در سوریه با مردان مقاومت در لبنان مقابله کرده و یمن را نابود و پول های زیادی را در اختیار گروه های تکفیری می گذارد.

وی افزود: این در حالی است که عربستان هیچ کمکی به فلسطین و نیروهای مقاومت در آنجا نمی کند و حتی هیچ حمایتی از مسلمانان به عمل نیاورده و کمک های بشردوستانه برای آنها نمی فرستد در حالی که پول های هنگفتی به نفع پروژه آمریکا و اسرائیل برای تخریب منطقه و تفرقه بین ملت ها هزینه می کند.

عبدالنبی گفت: بنابراین شایسته است که آل سعود را صهیونیست بخوانیم و تاریخ این رژیم گواه این مطلب است.

رئیس مرکز البدر تاکید کرد: قضیه بحرین شاهد مثالی بر جنایات آل سعود است مردمی که در مرگ تدریجی به سر می برند و رسانه ها هم چیزی از حال و احوال آنها نمی گویند به صرف اینکه خواستار اصلاحات سیاسی در کشورشان هستند.

وی افزود: در منطقه الشرقیه عربستان هم ما شاهد تضییع فاحش حقوق شیعیان هستیم و خون آنها روزانه به دست آل سعود ریخته می شود و باقر النمر، عالم بزرگ شیعی از برجسته ترین منادیان حقوق بشر عربستانی بود که در همین راه به فیض شهادت نائل شد.

 عبدالنبی درباره مقابله با نقشه ها و سیاست های آل سعود گفت: ما ملت های منطقه باید تحرک فوری نشان داده و آل سعود را  به عنوان داعشی های عصر خود و ارتش آزاد، القاعده و جبهه النصره بنامیم، آنها «اسرائیل عرب» و نوادگان ابولهب، دشمن اسلام و بشریت هستند.

رئیس مرکز البدر بر ضرورت همکاری مصر، سوریه و ایران برای مواجهه با بحران های منطقه تاکید کرد و گفت: این سه کشور باید طرحی برای نشست و رایزنی درباره ایجاد راه حل های سیاسی و اقتصادی داشته باشند .

وی افزود: دانشگاه الازهر و مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز هم باید با صدور بیانیه ای خواستار همکاری بین مصر، ایران و سوریه شوند توافق نظامی مشترک بین این سه کشور در راستای منافع منطقه به طور کلی و قضیه فلسطین به طور جزیی است .

رئیس مرکز البدر گفت: امروز دست آل سعود در هر فاجعه منطقه پیداست و همین رژیم مانع همکاری و ارتباط بین مصر، ایران  و سوریه است .

عبدالنبی تاکید کرد: هیچ کدام از ما نمی توانیم نقش ایران در منطقه را انکار کنیم همان گونه که قدرت خود را به رخ جامعه بین المللی کشید این کشور با وجود اینکه طی چند دهه با تحریم های سنگین جهانی همراه بود از جمله کشورهای بزرگ منطقه است.

وی ادامه داد: ایران تنها کشوری است که نظام و مردم آن پرچم مقاومت ضد صهیونیستی را برافراشته اند و هدف نخستین آن آزادسازی فلسطین و مبارزه با دشمن اسرائیلی است.

عبدالنبی گفت: مردان مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه پیروزی های خود را بر دشمن صهیونیستی مدیون کمک ایران هستند، همچنین در یمن و بحرین نیز انقلابیون از حمایت های معنوی ایرانی ها برخوردارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که شاهد دشمنی مستقیم عربستان با ایران هستیم، چون آل سعود همراه با اسرائیل علیه مردان مقاومت است و ایران حامی اسلام و مسلمانان و مدافع بشریت است و پرچم صلح را برافراشته است.

رئیس مرکز البدر تاکید کرد: ایران طی سال های گذشته کنفرانس هایی در همه کشورها برای مبارزه با افکار تکفیری و صهیونیستی و گسترش روحیه مقاومت عربی و اسلامی و احیای قضیه فلسطین تدارک دیده است، کما اینکه ایران توطئه سعودی علیه امت اسلامی و همکاری مستقیم آنها علیه قضیه فلسطین و به نفع صهیونیست ها را برملا کرد.

وی نزاع های طائفه ای در منطقه را ساز و کاری صهیونیستی در جهان توصیف و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال تجزیه منطقه و به فرسایش کشیدن ارتش های عربی و تفرقه ملت هاست و در این راه رژیم هایی عربی و اسلامی از جمله آل سعود، ترکیه و قطر را بکار می گیرد بنابراین آنها عوامل اصلی در بروز جنگ طائفه ای در منطقه هستند.

عبدالنبی گفت: در عراق، صهیونیست ها جنگ های طائفه ای و مذهبی به راه انداخته و ملت و اقتصاد عراق را نابود کردند در سوریه به نام دین توطئه ای علیه ارتش و ملت آن اجرا کردند و همچنین در یمن و مصر اما همه آنهایی که مجریان نقشه صهیونیست ها هستند باید بدانند که شکست خواهند خورد.

رئیس مرکز البدر اظهار داشت:  متاسفانه برخی کشورها و و دولت ها با رژیم صهیونیستی همکاری دارند که از جمله آنها شیخ نشین هایی از حاشیه خلیج فارس و از جمله عربستان و قطر هستند که آشکارا این قضیه را نشان داده اند.

وی افزود: کشورهای اسلامی از جمله ترکیه دست از هیچ جنایتی در ریخته شدن خون مسلمانان و ملت های عربی و نابودی قضیه فلسطین و تجزیه ملت ها برنمی دارند تا بتواند به کرسی اتحادیه اروپا دست یابد.

عبدالنبی گفت: مثلث اتحاد بین مصر، ایران و سوریه می تواند به حل بحران های منطقه کمک کند.

کلید واژه ها: آل سعود البدر مرکز البدر مصر قضیه فلسطین


نظر شما :