سوچی عهده‌دار چند سمت در کابینه شد

۰۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۵۷۴۳۹ سرخط اخبار

رئیس پارلمان میانمار به هفته ها گمانه زنی درباره اینکه آیا رهبر حزب حاکم سمتی رسمی در دولت این کشور خواهد داشت یا خیر پایان داد و اعلام کرد، هنگامی که کابینه جدید میانمار زمام امور را در آوریل سال جاری میلادی به عهده گیرد آنگ سان سوچی یکی از وزرا در این کابینه خواهد بود.

به نوشته روزنامه گاردین، اسامی 18 وزیر امروز (سه شنبه) در جریان یک جلسه پارلمانی در نای پی تاو که 15 دقیقه به طول انجامید، اعلام شد.

مان وین خانگ تان، رئیس پارلمان میانمار تنها فهرست اسامی را قرائت کرد و به جزئیات اینکه این افراد چه پست های وزارتی را به عهده گرفته اند، اشاره ای نکرد.

همچنین تلویزیون برمه در روز سه شنبه، ۳ فروردن (۲۲ مارس)، اعلام کرد که تین چیاو، رئیس جمهوری، فهرست اسامی اعضای کابینه خود را برای اخذ رای اعتماد به مجلس تسلیم کرده است. در این فهرست، خانم سوچی به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شده که فعلا، کفالت وزارتخانه های انرژی و آموزش و پرورش و همچنین وزارت امور ریاست جمهوری را هم در دست خواهد داشت.

آنگ سان سوچی 70 ساله و حزب لیگ ملی برای دموکراسی از زمانی که در انتخابات پارلمانی نوامبر سال گذشته میلادی پیروزی قاطعانه را به دست آوردند جزئیات نادر و معدودی را در خصوص برنامه هایشان برای دولت ارائه کردند.

در چند روز اخیر زاومیت مائونگ، سخنگوی حزب حاکم لیگ ملی برای دموکراسی اعلام کرد که آنگ سان سوچی احتمالا هیچ سمتی را در کابینه بر عهده نخواهد داشت و در عوض به عنوان رهبر حزب حکومت خواهد کرد.

وی به عنوان بخشی از کابینه مجبور خواهد شد تا سمتش به عنوان یک نماینده پارلمان را رها کند. اعلامیه کوتاه و مبهم کابینه در امروز منجر به گمانه زنی ها و شایعات بیشتری شد چرا که تنها 18 وزیر از 21 تن اعلام شدند. برخی از ناظران معتقدند که آنگ سان سوچی احتمالا چهار سمت در کابینه بر عهده خواهد داشت.

رسانه های محلی در میانمار گفتند که آنگ سان سوچی وزیر امور خارجه خواهد شد، ولی این گزارشات هنوز تایید نشده است.

جلسه آتی پارلمان روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و سمت های وزارتی اعلام خواهند شد.

در فهرست قرائت شده امروز اسامی آنگ سان سوچی، تین سو یکی از زندانیان سیاسی سابق و ننگ تت لوین یکی از اکثریت های قومی از حزبی ملی مون در این فهرست قرار داشتند.

ارتش قدرت برجسته خود را حفظ کرده است و فرمانده کل قوا، وزرای دفاع، کشور و امور مرزی را از بین اعضای سرویس های دفاعی انتخاب خواهد کرد.

کلید واژه ها: سوچی سان سوچی آنگ سان سوچی


نظر شما :