برنی سندرز: در کنفرانس آیپک شرکت نمی‌کنم

۲۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۵۷۳۳۶ سرخط اخبار

برنی سندرز یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در کنفرانسی که توسط آیپک، لابی طرفدار اسرائیل برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب، وی که با مواضع مترقی خود به پدیده ی مثبت انتخابات آمریکا تبدیل شده است، پیش از این نیز بارها از حقوق فلسطینی ها حمایت کرده و خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطینی شده است.

سندرز که خود از یک خانواده یهودی است همواره منتقد حمایت های دولت آمریکا از اسرائیل بوده است.

یکشنبه کنفرانس دو روزه ی آیپک، کمیته قدرتمند روابط عمومی اسرائیل امریکا، در واشنگتن برگزار می شود. ترامپ، کیسیک، کروز و کلینتون دیگر کاندیداهای انتخابات آمریکا نه تنها در این برنامه شرکت می کنند که به سخنرانی خواهند پرداخت. به طور خاص هیلاری کلینتون، می خواهد در این کنفرانس میزان دوستی خود با اسرائیل و از طرف دیگر دشمنی اش با ایران را نشان دهد.

در این میان، در چند روز گذشته هزاران نفر از حامیان برنی سندرز با امضای طوماری از این کاندیدای سوسیالیست انتخابات آمریکا خواستند که در کنفرانس آیپک شرکت نکند. سرانجام، سندرز به طومارهای امضاشده حامیانش توجه نشان داد و تصمیم گرفت در این کنفرانس شرکت نکند، این امر یک اتفاق مهم و کم سابقه در تاریخ مبارزات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود.

سندرز پیش از این نیز مخالفت های خود را با دولت اسرائیل به طور علنی نشان داده است. او یکی از بیست و چند سناتوری بود که هنگام حضور بدون دعوت نتانیاهو در امریکا برای سخنرانی علیه توافق هسته ای، در کنگره حاضر نشد.

سندرز که یکی از مدافعان توافق هسته ای با ایران بوده است، خواهان کاهش بودجه ی نظامی آمریکا، طرفدار عادی سازی روابط با تهران و نیز بازتر کردن مرزها به روی مهاجران و پناهندگان است.


نظر شما :