رئیس جمهور ویتنام به ایران می آید

۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۹۵۷۱۰۹ سرخط اخبار
'ترانگ تان سانگ' رئیس جمهور ویتنام روز یکشنبه وارد ایران می شود تا برای توسعه همکاری های دو کشور در دوران پساتحریم با مقام های عالیرتبه کشورمان مذاکره کند.
 
به گزارش ایرنا، رئیس جمهور ویتنام که در سفر دوره ای خود امروز (جمعه) وارد موزامبیک در آفریقا می شود در پایان سفر سه روزه خود از این کشور عازم کشورمان خواهد شد.
 
روسای جمهوری ایران و ویتنام اردیبهشت ماه امسال نیز پیش از اجرای برجام در حاشیه اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی در جاکارتا پایتخت اندونزی دیدار و مذاکره کردند، اما این سفر سه روزه که از روز یکشنبه تا سه شنبه آینده انجام می شود در دوران پسابرجام، می تواند مذاکرات مقام های دو کشور طی ماه های گذشته را با توجه به لغو تحریم عملیاتی کند.
 
'ترانگ تان سانگ' قرار است در تهران با 'حسن روحانی'، رئیس جمهور کشورمان و دیگر مقامات عالیرتبه دیدار و در خصوص افزایش روابط دو جانبه به ویژه در بخش اقتصادی، مالی، بانکی، و نفت و گاز بحث و تبادل نظر کند.
 
ویتنام و ایران روابط دیپلماتیک خود را سال 1973 برقرار کردند و از آن زمان تاکنون رایزنی های سیاسی و اقتصادی زیادی بین مقام های عالیرتبه دو کشور انجام شده است.
 
ایران در سال 1991 و ویتنام نیز در سال 1997 نسبت به ایجاد سفارت در کشور طرف مقابل اقدام کردند. 
 
ارزش مبادلات دو کشور در دوران اعمال تحریم های ناعادلانه غرب کاهش یافت و براساس آمار دولت ویتنام این میزان سال گذشته به 106 میلیون و 700 هزار دلار رسید که 77 میلیون و 200 هزار دلار صادرات ویتنام به ایران بود.
 
ارزش مبادلات دو کشور در سال 2013 نیز حدود 300 میلیون دلار بود و دو کشور اکنون گام هایی را برای توسعه مناسبات اقتصادی در دوران پساتحریم برداشته اند.

کلید واژه ها: ویتنام


نظر شما :